Visanto Skrevet 14. mai 2007 #1 Skrevet 14. mai 2007 vi skal en tur til london, og så er jeg innmari usikker på om jeg bør ta med teutonia mistralen vår. har hørt så mye om vogner som er blitt ødelagt på flyturen. vi skal fly norwegian, og de tar jo null ansvar også hvis ikke vognen er pakket i hard emballasje... og det er da grenser for hva man har mulighet til å få til. så jeg lurer på å bare kjøpe ei lita trille, ser de har noen ole brumm-triller som ser søte ut. men gutten er bare 6-7 mnd, og han liker jo å sove i vogna.. og hva om ikke det er barneseng på hotellet.... what to do? noen med erfaring? evt gode pakketips dersom vi tar med go'vogna?
På'n igjen Skrevet 14. mai 2007 #2 Skrevet 14. mai 2007 Jeg hadde nok valgt å ta med den ordentlige vogna. Min på 9 mnd. sover så godt i den om dagen, at jeg tror det hadde vært krise om han ikke hadde fått dagens blunder i den... Dersom du velger å ta en trille med så bør jo den kunne legges helt ned + at jeg da ville hørt med hotellet om det er mulighet for barneseng... God tur!
ScaryMama Skrevet 14. mai 2007 #3 Skrevet 14. mai 2007 Vi skal til spania og jeg skal ha med vognen...
Hufsla Skrevet 14. mai 2007 #4 Skrevet 14. mai 2007 Jeg har kjøpt ole brum trille på coop, og du får lagt de helt tilbake. Du burde kanskje snakke med hotellet på forhånd for å forsikre deg om at der er barneseng. Dersom du kjøper en liten trille så er de kanskje litt mykere i seg så de fortere kan bli skjeve, men tapet er ikke så stort da. Vi hadde med en billig paraplytrille til Gran Canaria, og vogna er like hel.
selfangerkjerringa Skrevet 14. mai 2007 #5 Skrevet 14. mai 2007 Har ei venninne som skal ut og reise med knotten sin på 5mnd, de har kjøpt Carena easy-trille, den virker veldig stødig og fin, og kan legge ryggen helt tilbake så han får sove. Jeg ville kanskje gjort som henne i din situasjon, det er jo bare snakk om noen dager, knotten din tåler det nok fint så lenge han kan ligge flatt og sove. Og skulle trilla bli ødelagt på flyturen så har du fortsatt go'vogna hjemme
Gjest Skrevet 14. mai 2007 #6 Skrevet 14. mai 2007 Vi har reisetrille som vi bruker når vi er på ferie/ute å flyr. Snuppa sover veldig godt i denne- kan legges helt flatt. Aberet med trillen vår er at den er forholdsvis dyr,( har en Peg Perego) men i tillegg så er dette en trille med omtrent null flyskader. Vår har vært med på mange turer og har ikke fått en eneste skade av dette. (Har transportbag- denne er ikke polstret i utgangspunktet, men du får plass til andre ting i så jeg har dermed polstret litt rundt med bleiepakke etc etc
bobby - nr 2 i juli Skrevet 14. mai 2007 #7 Skrevet 14. mai 2007 Jeg har flydd med Norwegian noen ganger nå, og vogna har ikke blitt ødelagt (skal fly i morgen også, så bank i bordet). Det kan jo skje, selvfølgelig, men tror nok sannsynligheten er liten. Reiseforsikringen dekker nok skader hvis du skulle være uheldig. Har forresten aldri pakket vogna i hard emballasje, bare plast. En annen ting er at det kanskje er litt pes å farte rundt i London med en svær vogn. Kanskje det hadde vært praktisk med en liten trille i stedet. Men det kommer jo an på hvor du skal og hva du skal gjøre.
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 14. mai 2007 #8 Skrevet 14. mai 2007 Hvis du har en reiseforsikring som dekker vogna ville jeg tatt den med. Jeg har fått ødelagt vogna på flytur, forferdelig irriterende. Husk bare å sjekke vogna godt med en gang du får den på flyplassen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå