Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnene min har fått tørre, rosa flekker på overkroppen, litt i ansiktet og litt på armene. De på helsestasjonen sa det var atopisk eksem..men er ikke det uner armene og inne i albuene, håndledd osv. der hud er mot hud liksom...?

Jeg gikk på apoteket og fikk noe aderma (tror jeg det heter)inneholder havre, men det virka ikke syntes jeg. Virket bedre med aloe vera.

Noen som har noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Broren min hadde atopisk eksem og det var verst på leggene(ikke hud mot hud altså),jeg tror de brukte olivensåpe på han,også kanskje olje i badevannet?

Skrevet

Min sønn på 16 mnd har atopisk eksem. Han har det værst på albuen og på leggene, altså ikke der hvor der er hud mot hud. Jeg smører med A-creme/ A-derma/Apobase som en får kjøpt på apoteket, de er kjempe gode(liker best A-cremen)! Ellers er det viktig og ha mye olje i badevannet, ha oppi så mye at hele ungen glinser når du tar han/hun opp.

Fikk også tips fra en hudlege om at det var viktig og variere på produktene en brukte. Brukte en de samme hele tiden, ble huden mettet og produktet mistet mye av sin virkning.

Skrevet

Takk for tips:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...