Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gir mme ca hver 4. time. Hun legger seg i 19-1930 tiden. Synes imidlertid det er litt vanskelig å etablere faste tider for mating for det avhenger av når hun våkner. Sånn som idag våknet hun 0500 og fikk mat. Sovnet igjen til 0700. skal da spise 09, 13, 17. men det er litt lenge fra 17 til legging. og hun vil ikke spise hvis det blir for tett mellom matingen.

Hvordan skal jeg få til bedre matrutiner? skal begynne med grøt nå snart så ønsker litt bra rutiner.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor må hun få mat etter klokka da? Kan hun ikke bare få regulere måltidene selv?

Skrevet

synes det er vanskelig å vite når hun er sulten, og sånn har det vært bestandig, så lettest for oss å følge klokka. Tror det er vanlig med ca hver 4 time, iallefall nå som vi har gått over til mme. Hvis jeg mater etter 2-3 timer så vil hun ikke ha noe.

Både spising og soving forsyver seg fra dag til dag alt etter hvor lenge hun sover, så jeg synes det vanskelig å få faste leggetider også.

Skrevet

Jeg ville iallfall hatt fast leggetid på kvelden, og ikke latt henne sove noe dupp de siste to timene før det slik at hun er passe trøtt.

Sover hun hele natten uten mat? Det enkleste er vel å la henne spise når hun er sulten om sovingen varierer fra dag til dag for da er det jo som du sier vanskelig å ha faste tider på maten...... Og går det ca 4 timer siden forrige måltid og hun ikke har sagt ifra, så vet du jo at det er på tide å spise igjen.....

Skrevet

gi mat ettersom hun vil ha, ikke etter klokka:) Da blir det en rytme etterhvert:)

Skrevet

hadde syntes det ville vært vanskelig å følge klokka. Noen gang har de jo økedøgn og i en periode før vår fikk grøt var hun sulten hele tiden- nesten hver 2. time. Du begynner jo snart med grøt, så du kan vel bekymre deg om rutiner da. Da går det seg lettere til. Kanskje du heller kan etablere rutiner rundt sovingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...