Gå til innhold

Termin ca. 1. november og fødeplass på Riksen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som kjenner seg igjen? Hadde vært morsomt å hatt "følge" med noen :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har foreløpig termin 28.10 og skal føde på riksen. Er jo ikke så mange dager unna 1.11.

Har meldt meg på Stork-prosjektet, så har allerede vært å tatt glukosebelastning og fått en kjapp ul på riksen.

Så en vilter liten krabat inne i magen min :-)

Har ordinær ul 31.mai.

Når har du ul?

Skrevet

Har ordinær ul 21. mai. Var hos jordmor 8. mai, hørte da hjerteslag og at den rørte mye på seg :-) Så virker som om det er en aktiv krabat her også :-)

Hvordan har formen vært?

Skrevet

Så heldig du er som allerede har vært hos jodrmor. Jeg fikk ikke time før 19.juni... Har kun vært til 1 legetime i uke 8. Derfor ble jeg så glad da jeg fikk en kjapp ul på riksen i forrige uke i forbindelse med prosjektet.

Når fikk du ul timen i posten? Syns det var rart at du skal så mye tidligere enn meg.

Har begynt å kjenne at den sparker nå :-) Ligger hver kveld å kjenner sparkene. Er så koselig!!

Begynte å kjenne sparkene på fredag. Var da 16 uker akkurat.

Formen har vært dritt i rundt 2,5 mnd samt at jeg enda kan bli dårlig om jeg er veldig sliten. Også er jeg konstant trøtt..... Sukk!!

Enn du da? Er dette din første? Hvordan har din form vært? Hvor bor du i byen?

Skrevet

Jeg var på kontroll hos fastlegen 10. april. 24. april fikk jeg brev i posten ang. fødeplass og ultralyd. Men jeg har en liten hjertefeil som gjør at jeg er garantert plass på Riksen, kanskje derfor jeg fikk time til ul så tidlig?

Dette er min første ja, og jeg er overrasket over hvordan formen endrer seg fra dag til dag. Kvalmen begynte å avta for et par uker siden, men kom tilbake med full styrke rett før helgen. Blir fort sliten og trøtt, kan legge meg ned og sove hvor som helst :-)

Er 16 uker i morgen, og jeg tror jeg har kjent noe i magen, akkurat som små bobler som sprekker. Men det kan jo like gjerne være innbildning da :-)

Bor rett utenfor Lillestrøm..

Skrevet

De boblene er nok babyen som sparker :-)

Jeg sammenligner det med småfisk som spreller. Kjenner det på samme plass,så er helt sikker på at det er babyen :-)

Jeg søkte selv til riksen da jeg var i uke 6 siden jeg ikke fikk time hos legen min før etter påske. Så jeg fikk brev i posten 14 dager etterpå.

Kan nok være derfor du fikk time tidligre ja.

Hadde tenkt å få byttet time til ul siden jeg har eksamen samme dag, men er ferdig senest 1/2 time før timen, så det skal vi rekke :-)

Du skal jo i neste uke, heldiggris!! Du må gi beskjed hvordan det gikk. Vil dere vite kjønn?? Det skal vi.

Jeg fikk vite det sist jeg var gravid og det var så moro å handle inn babyklær og ting når jeg visste at det ble en gutt!

Skrevet

Sitter og smiler for meg selv når jeg kjenner boblene :-) Har bare skjedd 3-4 ganger, gleder meg til det blir mer tydelig!

Vi vil vite hva det blir ja, er så nysgjerrige at vi må. Tror det blir kjempegøy å handle inn da ja!

Skal holde deg oppdatert ja :-)

Legger deg til på vennelista og sender melding der, er litt enklere enn å lage en ny tråd her :-)

Skrevet

Hei! Jeg har også termin 28.oktober, veldig nære din! :) Jeg fikk ikke UL før 4.juni. Føles sååå lenge til, men vi gleder oss! Hva er stork-prosjektet? ble bare litt nysgjerrig..

Formen er liksom ikke helt 100%.. trøtt og hormonell... men vi får vel håpe det går over! :) Lykke til jenter!

Skrevet

Lurer også på hva Stork-prosjektet er?

Hormonell ja.. I går fikk jeg lyst til å begynne å gråte da jeg var ute og kjørte. Ikke noen grunn, kjente bare klumpen i halsen vokste :-)

Skrevet

Hei Kristi og Lille_my.

Stork-prosjektet er et prosjekt hvor de ønsker å finne svar på hvorfor forekomsten av store barn er økende.

dere kan lese om det her : http://www.rikshospitalet.no/pasientinfo/avdeling.asp?nPubID=2692&nPubID3=2812&nPubID4=2815

Jeg meldte meg på siden jeg da får 3 ekstra ul samt at jeg syns det er greit å sjekke om jeg er disponibel for diabetes i svangerskapet samt at jeg syns man budre bidra til forskning om man har muligheteh til det.

Skrevet

Kommer ikke inn på den siden jeg..

Men er enig, så lenge man har mulighet, bør man bidra .-)

Skrevet

Om dere vil lese om prosjektet kan dere gå inn på riksen sine sider og faktisk trykke der et står en link til info om Føderiket. Da kommer dere på siden der dere også finner info om fødeseksjonen etc.....

Skrevet

Søkte på Google og fant det da...

Virker veldig spennende! Skulle ønske jeg visste om det tidligere, det står at de begynner når man er i uke 16, så da begynner det å bli litt knapt med tid :-)

Skrevet

Om du er virkelig interessert: Du kan ringe sekretær Rakhee Sharma på:

Telefon 23 07 29 27 eller mobil 948 33 485,

og si at du skal være med i STORK-prosjektet.

Du kan da få time over telefonen. (kopiert fra siden)

Det jeg "falt" for var jo de ekstra ul man får. Jeg fikk ul første gangen også, men det er egentlig ikke med i programmet. Kjempehyggelige damer som jobber der man skal ta prøvene samt hun som tar ul og samler info.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...