Ravna Skrevet 14. mai 2007 #1 Skrevet 14. mai 2007 Gutten min på 14 måneder spiser nesten ikke brød i det hele tatt. Derimot spiser han mengder med grøt, både barnegrøt og vanlig havregrøt. Gjør det egentlig noe om han spiser tre grøtmåltider om dagen? Han spiser mye middag og frukt i tillegg.
happygrl 23 - liten prinsesse Skrevet 14. mai 2007 #2 Skrevet 14. mai 2007 jeg ser iallefall ingen grunn til at det ikke skulle være bra. datteren min derimot, spiste ikke no særlig grøt heller.. så jeg måtte lære henne å spise brød rundt 1 års alderen, da jeg sluttet å amme.. han høres ut som en storspiser spør du meg
vibu Skrevet 14. mai 2007 #3 Skrevet 14. mai 2007 Jeg har også en gutt på 1 år og 2 mnd som nesten ikke vil spise brød. Men han elsker grøt, og får to grøtmåltider hver dag. Vi gir ellers middag, og mellommåltider (frukt, youghurt), i tillegg til at vi prøver med et brødmåltid. Han spiser av og til, og blitt flinkere i det siste. Brunost er favorittpålegg. Prøv forskjellige strategier, la han spise av en hel halv skive selv, eller lag biter du putter inn i munnen hans. Lag det ikke til noe stort problem om han ikke spiser eller spytter ut igjen, bare prøv på nytt neste dag. La han være sulten når du gir han, og ikke tilby eller vis frem annen mat før han har prøvd litt med brødskiven. Hvis han ikke spiser brød, får han i seg nok næring gjennom grøt + middag i løpet av en dag. Vi har også prøvd med Wasa Frukost knekkebrød som han får suge på små biter av. Det løses fint op i munnen, og er lett å svelge.
Pearly Skrevet 14. mai 2007 #4 Skrevet 14. mai 2007 Min liker også best grøt men i når de skal begynne i bhg gir de mest brød dessverre, så det kan være lurt å venne dem til å klare å spise det hvertfall.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2007 #5 Skrevet 14. mai 2007 Jenta vår har først begynt å spise brød nå, hun er 16mnd gammel. Og 6mnd mat spiste hun helt til hun var 13mnd. Hehe..
Gjest Skrevet 14. mai 2007 #6 Skrevet 14. mai 2007 min ville ikke ha brød før jeg bakte selv.. da kan han spise 2-3 brødskiver,kjøpebrød spiser han 2-3 biter:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå