Anonym bruker Skrevet 14. mai 2007 #1 Skrevet 14. mai 2007 Til nå har hun fått halvt glass + 100 ml. melk, men virker som hun blir så fort sulten igjen så lurer på om det er for lite... men hvis jeg begynner å gi helt glass, da blir det vel for mye med 100 ml. melk i tillegg? Eller..? Vanskelig dette... Hun er svært lite begeistret for vann, så hun får melk til slutt som tørstedrikk (prøver å gi vann underveis mens hun får middag, men hun vil ikke ha mer enn noen dråper.)
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 14. mai 2007 #2 Skrevet 14. mai 2007 Har du prøvd med litt eple/pæresaft oppi vannet? Så får det en litt annen smak! Her er han litt over 6 mnd, og han får ett helt glass middag!
Zupermam Skrevet 14. mai 2007 #3 Skrevet 14. mai 2007 min spiste et helt glass middagsmat da han var 6 mnd. Kan du ikke bare gi til hun viser tegn på at hun er mett?
ScaryMama Skrevet 14. mai 2007 #4 Skrevet 14. mai 2007 Nikolai er 6 mnd og stor for alderen (9,6 kilo) men han spiser bare et halvt middagsglass.
Ankers Skrevet 14. mai 2007 #5 Skrevet 14. mai 2007 Er ikke dette fryktelig individuelt? Jeg håper iallefall det, for min sønn på 7mnd han orker ikke så mye mat han. Jeg gir han grøt til morgen og kveld, da spiser han som regel en hel porsjon(ikke alltid til kvelden..) Og til middag så vil han av og til ikke ha mer enn et par skjeer(og da vet jeg at han liker det altså) og andre ganger spiser han et helt glass(selv om det hører med til sjeldenhetene). Vet ikke helt hvorfor han ikke vil ha mer, men siden han vokser bra og er fornøyd så regner jeg med at det er greit?... Ta det litt på gefühlen og ikke stress, men dersom du synes han virker sulten fort igjen kan du jo se hvor mye han faktisk orker å spise til middag da...hvis ikke du har gjort det mener jeg?...
gammel røy Skrevet 14. mai 2007 #6 Skrevet 14. mai 2007 hei, min tull elsket mat fra første stund og jeg som du ble litt bekymret for at hun skulle få i seg for mye og få vondt i magen + hun la veldig fort på seg. Spurte hs- hun sa bare kjør på og vær glad for at hun spiser- gi henne det hun vil ha. hun er 6 1/2 mnd og spiser 1 dl middagstappe + litt banan til middag.
Stjerne37 Skrevet 14. mai 2007 #7 Skrevet 14. mai 2007 Gutten min spiste 1.5glass med middag da han var 7mnd,han har vært stor hele veien så han trengte såpass.
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 14. mai 2007 #8 Skrevet 14. mai 2007 Min spiser ca 1/2glass middag og ca en porsjon grøt til kvelds. Litt formiddafsmat innimellom, men det er bare noen ganger han vil ha det. Han er stor, veier 14kg og er vel 75lang. Tror de spiser så mye de har behov for. Noen har kanskje behov for litt mat oftere, mens andre spiser mer og litt sjeldnere. De skal jo være selvregulerende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå