Anonym bruker Skrevet 14. mai 2007 #1 Skrevet 14. mai 2007 2 åringen min hater å gå med bleie. Han gir sterkt uttrykk for at den er vondt på og at han vil slutte. Men nå er det slik at han har jo ingen kontroll på når han må tisse. Er jo noe vi må øve oss på, men hvordan gjør jeg det inne? Vi har jo både møbler og tepper vi ikke ønsker urin på. Skal jeg fotfølge gutten min hele tiden? Og hvor lenge om gangen? Har tenkt litt på de bleiene som skal hjelpe til ved bleieslutt - de som blir så våte. Er det noen som har erfaringer med dem?
Sunniva- og Majamamma Skrevet 14. mai 2007 #2 Skrevet 14. mai 2007 Tisser han når han sitter på do/potte? Hvis han gjør det, kan du jo sette ham på do jevnlig - for å redusere uhellene. Det er også viktig å la ungene få tisse på seg av og til mens de lærer seg å bli tørre, bare da kjenner man jo hva som skjer når man er trengt, ikke sant? Kanskje han har faste plasser i huset som han pleier å stå mens han tisser/bæsjer, for da kan du jo være ekstra på vakt hvis han går dit. Min datter løp som regel til samme sted hver gang hun gjorde i bleia, så det var ganske lett å følge med... Om han ikke ennå kan tisse på do/potte, tror jeg bare han ikke er klar ennå - og at det at han ikke liker bleiene bare er en fiks idé han har snappa opp fra eldre unger. Men uansett er han jo i gang med bleieslutt, siden han selv gir uttrykk for misnøye ved å ha de på....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå