Trollmora Skrevet 14. mai 2007 #1 Skrevet 14. mai 2007 Lørdag dura trollfamilien ut til sykkelbutikken og kjøpte ny sykkel til Eldstemann. Sykkelen har ett hjul og henger fast på Trollfars, har pedaler, styre og egen ringeklokke (!). Gjett om det ble velykket sykkeltur? Her er det bare å trø i vei og poden vimser ikke avgårde i trafikken på egen sykkel, men henger trygt og godt fast. Det ble mange frydefulle rop og en veldig fornøyd gutt som har fått "egen" sykkel ) http://www.fullrulle.com/index.php?side=9 Anbefales til alle som har små som er litt for store for 3-hjuls sykkel, men litt for små til å ferdes i trafikken på egne hjul!
phantomet Skrevet 14. mai 2007 #3 Skrevet 14. mai 2007 Slik sykkel har vi også. Junior elsker slike turer... Bare vent til varmen kommer for fullt. Hekter dere på en vogn bakpå din sykkel til lille snuppa er det fritt frem for deilige turer for hele gjengen.
Trollmora Skrevet 14. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 14. mai 2007 Hun har eget barnesete på sykkelen til mor så hun fryder seg på sykketur hun også )
Babyonboard ;-) Skrevet 16. mai 2007 #5 Skrevet 16. mai 2007 Kanskje dere kan hjelpe meg litt med erfaringer her... Pappaen til Jojo har lyst å kjøpe sånn henger til å ha bak på sykkelen, men jeg mener hun er for liten til å sitte der bak alene...... Hjelp?
Attpåklatten :-)™ Skrevet 16. mai 2007 #6 Skrevet 16. mai 2007 Kanskje de finnes i forskjellig str Bæibi så kan du sitte der sammen med henne............fniiiiiiiis.......;-) .......naboen har sykkelsete til sin ett års gamle jente og hun elsker å sitte der:-) Jeg synes det ser litt skummelt ut med disse hengerne jeg da....:-)
Babyonboard ;-) Skrevet 16. mai 2007 #7 Skrevet 16. mai 2007 Ja jeg tenker på at hun kan bli redd når hun sitter der, hvem vet... Og da sitter pappaen og tråkker i vei og får det ikke med seg... Uff... Men sykkelsete er kanskje tingen... Dessuten så er Jojo helt håpløs med å plukke fra hverandre ting... ;-))Synes jeg ser henne med luka åpen og står i hengern med vind i håret!!!! *grøss*
Trollmora Skrevet 16. mai 2007 Forfatter #8 Skrevet 16. mai 2007 Sats på sykkelsete til henne du, hvis det ikke da er snakk om timelange sykkelturer. Lillesnupp sitter fastspent, setet blir opp i høyden så de får god utsikt. Hun synger og prater og storkoser seg ) Rød hjelm med grønne frosker og dinoer var et sjakktrekk. Fineste sykkelhjelmen i hele hennes lille verden! Og som godt forbilde så går vel far foran med kul sykkelhjelm?
Babyonboard ;-) Skrevet 19. mai 2007 #9 Skrevet 19. mai 2007 hehehe... Ja jeg har ikke sett noen sykkelhjelm der i heimen, så han blir sikkert glad når jeg krever det ;-))) Til barnet er det jo en selvfølge, men tror ikke han tenker på at han også må ha ;-)))
Reveenka Skrevet 19. mai 2007 #10 Skrevet 19. mai 2007 Vi har sånn sykkelhenger som mannen din gjerne vil kjøpe, og den er bare helt super! Revungen sitter trygt fastspent inni der, det er plass til litt bagasje og hun elsker det! Yndlingsaktiviteten når hun er ute og leker, er å klatre inn i vogna si og late som hun er på sykkeltur.... c",) Når de kan sitte stødig selv, er de klare for å sitte i sykkelvogna, og så får man tilpasse turens lengde etter hvor lenge barnet liker å sitte inni der.
Babyonboard ;-) Skrevet 19. mai 2007 #11 Skrevet 19. mai 2007 Takk for svar, Reveenka! Vet fortsatt ikke om jeg vil det... Dette er faren til Jojo som vil, ikke min samboer. Hvis man er flere som sykler ilag så kan gjerne den ene sykle bak og følge litt med, men det er jo umulig når man sykler alene... Uff er visst litt hønemor nå :-)))
Reveenka Skrevet 19. mai 2007 #12 Skrevet 19. mai 2007 Men hvis du er redd for at Jojo skal løsne selen sin i sykkelvogna, kan jo det samme skje i et sykkelsete? I vogna vil hun sitte tryggere hvis hun løsner seg - og det er tryggere fordi det er kortere vei ned til bakken, tenker jeg.... og jeg er tross alt forkvinne i Eldre Engstelige Mødres Forening...c",) Og det er ikke noe vanskeligere å følge med bak i vogna enn bak til et sykkelsete - egentlig er det lettere med vogna!
Babyonboard ;-) Skrevet 20. mai 2007 #13 Skrevet 20. mai 2007 Ok da tror jeg jammen at jeg skal gi klarsignal til kjøp av sånn vogn :-) Regner med at han er en ansvarsfull pappa :-) Dessuten så kan jo jeg også sikkert få låne den når jeg er nordpå............. hihihi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå