Gå til innhold

går det an å drikke for mye vann?? hehe

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg tror jeg har fylt på vannflasken min ehh

ja har ikke tall på det engang...

Altfor mange ganger i dag iallfall!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går ann å drikke for mye vann ja, men da skal du drikke RIMELIG mye og fort over kort tid....

Var en som døde av det i england (tror jeg...) i vinter. Var med på en konkurranse på en radiokanal, hvor det var om å gjøre å drikke mest mulig vann, på så lang tid. Døde senere, pga vann i lungene.

Så fysisk sett er det mulig, ja... Men tror du selv merker når du burde stoppe;)

Skrevet

jeg er ikke kommet til 12 uker på vei ,men jeg var hos legen nå....å jeg drikker MYYYYYYE vann...en halv liter flaske i timen...er så tørst for tia.

han ba meg slutte med det med en eneste gang...kunne drikke 1-2 liter pr dag ,men ikke mer enn det...

Skrevet

ja dette lurer jeg også på:) hehe..Det er jo tomt med en gang,får god trim da,fram og tilbake til vasken,fram og tilbake på do:) hehe...

Skrevet

Hvis du drikker mer enn 4 liter hver dag, må du fylle på med salter og elektrolytter. For mye vann kan ødelegge saltbalansen i kroppen, og i verste fall kan du dø av det.

Hun som døde av radiokonkurransen døde ikke av vann i lungene, men av hjertestans som følge av ubalanse i salter og elektrolytter.

Drikker selv minst 2 liter vann i tillegg til det jeg får i meg via maten. Kjenner at det er absolutt minimun, nesten litt i minste laget.

Må nok øke vannmengden når det begynner å bli varmere...

Skrevet

ohh jeg tuller ikke når jeg helt seriøst sier jeg drakk miiiinst 8 liter vann i går...(skulle ikke forundre meg om man kunne doblet det heller.) var helt utørstelig..

Men er sånn noen dager... så neste dag kan jeg nesten ikke drikke noen ting...

Vet man ska passe på svangerskapsforgiftning å sånn , men sjekker jo alt på kontrollene og der er alt helt fint så..

Skrevet

Hei!!

Å drikke 8 liter vann er overhode ikke bra..... Har du et så stort behov for drikke, og en så enorm tørste kan det være indikasjon på diabetes... Syns du bør kontakte lege for å sjekke blodsukkeret.... det med ubalanse og elektrolytt og saltbalansen er heller ikke å spøke med....... Mener ikke å skremme.... Men det er i allefall grunn til å reagere..

Skrevet

Ja det er nok lurt å sjekke blodsukkeret!! Det er fort gjort og det kan du bare stikke innom hos legen for å gjøre. Det trenger du vanligvis ikke time til det, ta med en urinprøve i tilegg!! Da kan de sjekke sukker i urinen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...