Gå til innhold

Bader jeg gutten min for sjelden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører mange bade barnet sitt hver dag. Jeg har vært litt bevisst på å ikke utsette huden for bading hele tiden, tenker at det holder med 2 ganger i uka når de er så små. Eller synes dere det høres uhygienisk ut? Han elsker å bade, så han får heller være litt lengre i vannet når han gjør det sjeldnere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg bader gutten min ca 2 ganger i uken.Han burde kanskje badet oftere,men huden hans blir fort tørr da,så da vasker jeg han heller med klut der det trengs:)

Skrevet

Babyer blir ikke så møkkete at de trenger det oftere da. Jeg bada min ca 2-3 ganger i uka før, en etter at han begynte med fast føde må vi bade ham hver kveld for å få vekk matrester fra alle "kriker og kroker" da:)

Skrevet

Jaja, hva skal jeg si da!

Eldstemann fikk badet hver eneste kveld. Hendte vel en gang inni mellom at det ble et par dager imellom.

Men vesla stakkar blir bare badet i gjennomsnitt ei gang i uka.. Har rett og slett hverken tid eller anledning til mere... Storebror krever for mye foreløpig! :P

Men hun lider ingen nød, og når hun først bader, ja da bader hun skikkelig og =)

Men har henne med meg i dusjen i tillegg ca 1 gang i uka!

Skrevet

Jeg badet gutten min annenhver til hver tredjedag fra han var nyfødt, men etter at han passerte 8 mnd har mye forandret seg med hygienen hans om man kan si det sånn :) Syns han er kronisk møkkete og full av mat i hele fleisen (og andre steder for den saks skyld), så her går han i badekaret hver kveld nå :) Nå leker minn i sandkassa, krabber rundt på plen etc altså, så han er virkelig møkkete!

Skrevet

nei, det er ikke uhygienisk. Bader ikke mine ungene mer enn en gang i uka om det ikke er nødvendig med mer.

De blir jo vasket ellers hver dag så det er ikke farlig med dem nei.

Skrevet

Hehe... Det er som de sier. Nummer én bader du hver dag, nummer to én gang i uke og nummer tre tørker du støv av... ;-)

Skrevet

Enig med Blomman.

Før i tiden skulle man bade barna hver dag, men nå anbefaler de ikke lenger dette. Fint å passe på at huden ikke blir for tørr. Jeg ble faktisk anbefalt én gang i uka med min. Jeg vasker jo nedentil ved hvert stell og ansikt og hender rundt måltider.. Ellers blir hun jo ikke så skitten når hun er så lita...

Skrevet

Jeg startet med å bade min gutt 2 ganger i uken. Men så fant vi ut at han sovnet fortere- at det var lettere å få han til å sove etter et bad. Etter det ble det en kveldsrutine, men ikke fordi vi mener han trenger det hygenisk sett.

Skrevet

Jeg bader gutten min hver dag,da har jeg olje i vannet slik at huden hans ikke blir tørket ut.Han elsker å bade og det er fryd å se på ham.

At en badere ungene annen hver dag,eller så,ser jeg vel ikke på som uhygiensk,men synes ikke det burde vært sjeldnere da.

Skrevet

Jeg ble også anbefalr bading en gang i uka. Vi bader han vel annen hver dag. Men det er fordi han har mat over hele seg for tiden.. Og fordi han storkoser seg i badet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...