Anonym bruker Skrevet 13. mai 2007 #1 Skrevet 13. mai 2007 Hull,ofte tannverk å ondt,ising osv????Mangen tannlegetimer???
lenej :o) Skrevet 13. mai 2007 #2 Skrevet 13. mai 2007 en graviditet påvirker bare tannkjøttet, å ikke tennerne. hull er bare 100% et resultat av dårlig munn-hygiene...
Mrs. Bouquet Skrevet 13. mai 2007 #3 Skrevet 13. mai 2007 Ikke som jeg merker, men har ikke vært hos tannlegen enda, skal om et par uker, og det skal bli deilig å få fjernet litt tannstein.
Bambino&brødrene Skrevet 13. mai 2007 #4 Skrevet 13. mai 2007 Det er så feil! Hull er ikke alltid resultat av dårlig munnhygiene, jeg har kjempegod hygiene, men får lett hull likevel! Det har mye med tannkvalitet og hva man spiser å gjøre. Jeg har brukt en formue på tannlege det siste året, men får skryt av tannrenholdet hver gang! Jeg pusser minst to ganger daglig. Jeg har kritthvit perlerad men med masse hvite fyllinger i... At tennene er blitt hullete etter graviditet er som regel et resultat av endret kosthold.
Mrs. Bouquet Skrevet 13. mai 2007 #5 Skrevet 13. mai 2007 Trodde det også var feil jeg. Har altid hørt at man produserer mindre spytt når man er gravid, og det vil derfor være mye vanskeligere å bekjempe bakterieveksten. I tillegg sliter mange med blødende og sårt tannkjøtt, og er derfor snarere med munnhygienen fordi det gjør vondt.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2007 #6 Skrevet 13. mai 2007 Ja, det er sånn at man er lettere utsatt for tannkjøttsykdommer under svangerskapet.. Svangerskapsperiodontitt.. Derfor burde man ha en tannlegetime i hvertfall en gang under svangerskapet.. For og rense opp.. Hilsen tannhelsesekretær..
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 14. mai 2007 #7 Skrevet 14. mai 2007 Spy ødelegger jo også tennene! Og det er ikke alltid en kan børste tennene like nøye når en er kvalm...selv måtte jeg slutte med tannkrem for å hele tatt for tannbørsten inni munnen.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2007 #8 Skrevet 14. mai 2007 Ja nettopp,fikk nesten ikke pusset da jeg gikk gravid fordi da brekte jeg meg bare,så jeg måtte også vente til å gå til tannlegen før det var så krise att jeg måtte på legevakten,sånn kan det gå.
Stratos med 3 barn Skrevet 14. mai 2007 #9 Skrevet 14. mai 2007 Jeg var hos tannlegen i forrige uke. Det var en sjekk etter forrige graviditet (8 mnd siden) + en sjekk under nåværende graviditet. Har ikke slitt på noen måte, men jammen fant hun et hull selv uten bruk av røntgen Borre senere i dag *blæ*
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 14. mai 2007 #11 Skrevet 14. mai 2007 Jeg har ikke hatt noe problemer med tennene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå