Gjest Skrevet 13. mai 2007 #1 Skrevet 13. mai 2007 Gutten min (7,5 mndr) har hatt hvite flekker på tunga i et par dager. Ringte legevakta i stad og de mente at det kunne være trøske, men vedkommende virka litt stressa så jeg fikk ikke med meg noe mer enn at det ikke var noe som hasta... Så; vet noen om man kan få trøske uten at man ammer? Trodde de to hang sammen jeg.. Gutten er også forkjøla og spiser dårlig. Tenkte det kunne være vanlig "eter ikke belegg" men det lot seg ikke pusse bort og dette belegget burde da vel være jenvt og ikke flekkete?
Dailis Skrevet 13. mai 2007 #2 Skrevet 13. mai 2007 Jeg snakket med ei anna her som hadde en litt større sønn som var ferdig med amming som fikk masse belegg og var syk. Han hadde skarlagensfeber, da kunne man visst og få slikt belegg. Jeg har ikke hørt om det før, men det er sikkert annet enn trøske som gir hvitt belegg. Om han i tillegg er syk så burde dere kanskje gå til legen med ham?
Gjest Skrevet 13. mai 2007 #3 Skrevet 13. mai 2007 Jeg skrev da også at jeg hadde ringt legevakta men at de mente det ikke var noe som hasta, altså at jeg godt kunne vente til fastlegen åpner...
Dailis Skrevet 13. mai 2007 #4 Skrevet 13. mai 2007 Klarte du å ta det som kritikk? I så fall beklager, og hæ?? Jeg leste det ja, men ikke at du skulle til fastlegen i morgen. Eneste jeg mente er at man ikke alltid skal høre på legevaktens avfeiinger, da de kan gjøres i stress og sjeldent av leger. Men om det skulle være noe som hastet ville han helt sikkert få andre symptomer i tillegg. Kan forøvrig legge til at jeg kritiserer så og si aldri her inne, og om jeg skulle gjøre det vil det være temmelig direkte, var bare ment som et godt råd da jeg har blitt avfeid av legevakten noen ganger når jeg egentlig skulle ha vært der. God bedring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå