Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på snart 6 mnd har vært syk med feber et par dager. Og da har hun våknet etter hun har sovnet på kveld, og skreket. Har brukt lang tid på å roe henne. Er jo forståelig at hun våkner og slik når hun er syk....

Men, nå har hun ikke feber lenger og er i fin form. Alikevel våkner hun og skriker en stund etter hun har lagt seg... når jeg tar henne opp, roer hun seg, legger jeg henne ned igjen, blir det skrik.

Noen som aner hvorfor hun holder på sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He, he hun har ikke bare funnet ut at hun blir tatt opp hvis hun tar litt ekstra i?

Skrevet

Har dere sjekket ørene hennes? Ved ørebetennelse er det jo vondt å ligge...

Bare en tanke, siden hun også nettopp har vært syk med feber.

Vår jente hadde ørebetennelse uten at vi merket det, vi trodde det var trass eller noe. Uff :0(

Skrevet

Du kan sjekke om hun har vondt i ørene ved å trykke hudfolden foran øreåpningen mot øreåpningen. Du vil se om hun får vondt.

Skrevet

Ja, hun har hatt ørebetennelse, men den får hun penicillin for, så det skulle ikke være vondt lenger nå. Hun skriker selv om hun har fått paracet også...

Burde jeg gjøre meg hard nå som hun er frisk eller?

Skrevet

Kanskje hun fremdeles har væske i ,ellomøret. Det kan presse på og gjøre vondt.

Man skal egentlig alltid sjekke om barnet ha væske i mellomøret etter en ørebetennelse, særlig når førstegangsinfeksjon kommer før 18 mnd.

Skrevet

Dersom du er helt helt sikker på at hun er frisk ville jeg holdt meg hard- de finner fort ut hvordan de kan få mer service om natta/kvelden. Om du har mage til det så kan du jo prøve ferbers metode (1. natt: la gråte 3 minutt- trøste litt, la så gråte 7 min hver gang Natt 2. større mellomrom). Fungerte bra for oss da hun (like gammel som din) pludselig fant ut at hun ville opp kl. 21- og ikke ville sove på dagen. Etter bare noen få kvelder med skrik, ble det stille etter noen minutter.

Lykke til!!

Skrevet

Ja, det vet jeg, men hun er jo ikke ferdig med penicillinkuren enda. Så er litt tidlig med sjekk...

Men, er det mulig hun kan ha vondt enda? Har gått på penicillin noen dager. Men, hun skriker etter en stund, uansett om hun får paracet før hun legger seg...

Skrevet

Ene sønnen min hadde mserter i øret langt inn i sin kur, virkelig, han skrek så jeg ikke fikk kontakt med ham til slutt, forferdelig vondt stakkar.

Nå var det en akupunktør som faktisk fikk han bra av den infeksjonen, sikkert sammen med medisinen.

(mener ikke med dette at jeg foretrekker akupunktører, men denne er en spesialist...)

Men jeg ville gått til legen igjen om fortsatt har smerter, kanskje det ikke virker godt nok. Har det rent noe ut av øret?

Skrevet

ørene?

Skrevet

Akkurat... det har ikke kommet noe ut av øret. Trodde liksom smerten skulle være borte nå... også når hun i tillegg skriker når hun har fått paracet en time før. Hmmm... der så vondt og ikke vite hvorfor hun skriker.

Vil liksom ikke la henne ligge å skrike i tilfelle hun har vondt enda heller. Og hun våkner alltid etter ca. 1 time...

Skrevet

huff. Skjønner godt at du ikke vil la henne gråte. Vær sikker på at hun er frisk først, du....

Skrevet

Uff, stakar liten.

Jeg ville heller ikke latt henne ligge og skrike om det kan være smerter.

Prøv å legge feks en varm klut på øret når hun ligger (evnt i armene) min søster som fortsatt er sterkt plaget sier at det lindrer litt for henne.

Ellers vil det å massere mellom 3. og 4. tå hjelpe, men det er ofte ømt.

God bedring!

Skrevet

Ja, det er liksom det... er ikke 100% sikker på at hun ikke kan ha vondt i øret... er så vanskelig når hun ikke får sagt noe:)

Får prøve å se det ann et par dager til...

Skrevet

Takk for tips, det skal jeg prøve.

Men, hun bør vel bli kvitt smertene snart, ikke sant? Hvis det er smerter, altså.

Skrevet

Ja, hvis ikke bør du oppsøke lege på nytt, det kan jo være noe i tillegg, evnt et virus.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...