Gå til innhold

Når slutter dere med grøt - tran og vitamintilskudd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn er 15 mnd og nekter plent å spise grøt. Han har til nå fått et kveldsmåltid med grøt. Han er heller ikke så glad i brød. Spiser masse (kjøtt, fisk og grønnsaker) og frukt. Han har mye matallergi, og er derfor bekymret for om kostholdet er næringsrikt nok? Hva mener dere?

Han hater også tran, men prøver så godt jeg kan å få i han litt. Gir dere noe form for vitamintilskudd i tillegg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sluttet med grøt når hun var rundt 13 mnd. Da var hun drittlei. Jeg gir tran hver dag. Ikke noe vitamintilskudd ellers. (masse frukt og grønt)

Har ikke tenkt å slutte å gi tran før ungene flytter ut :)

Skrevet

Grøt får han enda 2 ganger om dagen (er 16 mnd.). Han er ikke lei det, så da ser jeg ingen grunn til å slutte. Tran skal man vell egentlig ikke slutte med. Han får ingen andre vitamintilskudd..men spiser mye frukt og grønt.

Skrevet

Grøt har vi sluttet med (han er 1 år), han nekter plent å spise det.

Derimot elsker han brød, så han får det 3 x om dagen.

Han får d-vitamin dråper og masse frukt og grønnsaker.

Skrevet

Hei! Har du prøvd møllers tran med fruktsmak? Eneste tranen vesla her vil ha .Hun er 13 mnd og sier nam når hun får tran...Kanskje noe å prøve?

Skrevet

Takk for gode svar :o)

Selv om det så sånn ut i overskriften har jeg da ikke tenkt at han skal slippe unna tranen så lett. Dette skal han nok få kose seg med i mange år fremover - skal prøve med fruktsmak.

Skrevet

Tassen på 15 mnd spiser grøt til frokost og kvelds - han elsker den foreløpig. Han har fått D-dråper og vi har nylig gått over til Sanasol, noe han virkelig digger. Har tenkt å starte med tran, men ikke kommet så langt. Han spiser fisk flere ganger i uka.

Skrevet

vår er 21 mnd og spier havregrynsgrøt til kvelds av og til. Eskimo Kids (Tran med tutti-frutti smak) og Biovit får han hver dag.

Skrevet

Snuppa er øyeblikkelig 1 år, og vi sluttet med tran for noen måneder siden. Er veldig mye ute, og spiser mye fisk etc, så selv om jeg har LITT dårlig samvittighet fordi jeg allid glemmer tranen virker det som om snuppa er frisk og rask uten...;-). Og har en del olivenolje i kosten ellers. Grøt får hun av og til om kvelden, men er ganske lei den nå ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...