Anonym bruker Skrevet 13. mai 2007 #1 Skrevet 13. mai 2007 Er gravid, kort tid igjen til termin - og har så og si vært alene hele svangerskapet. Dette var ikke planlagt, men jeg gleder meg til å bli mamma! Synd at barnefar ikke helt klarte å takle denne situasjonen - han valgte å gå etter et par/tre måneder med mange vanskelige samtaler (fordi han mente jeg skulle ta abort, jeg ville ødelegge livet hans ved å gjøre han til pappa..."Beholder du, går jeg") Nå har vi derimot diskusjoner angående samvær og barnebidrag. Han snakker om 25-30 % samvær og at han bare vil betale for det samværet han har (altså betale mindre barnebidrag jo mindre samvær han har)... Jeg blir så redd... (ikke for at jeg ikke skal få barnebidrag, men for hans tanker og visjoner om hvordan vi skal løse dette..) Jeg sier at i det første leveåret til barnet vil være mindre mulighet for samvær enn hva som evt er mulig senere når barnet blir større og kan knytte seg til flere mennesker. Jeg vil jo også innerst inne at han skal bli kjent med pappa'n sin.. Vi har aldri hatt samme adresse, og jeg stiller vel sterkt med tanke på foreldrerett osv... Og han sier han vil at vi skal samarbeide og få dette best mulig for junior - men likevel så skremmer det meg og jeg blir redd for at han skal "ta junior fra meg"... Noen som har vært i samme situasjon eller har noen tanker rundt dette?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 13. mai 2007 #2 Skrevet 13. mai 2007 jeg kjenner din frykt veldig godt. men bare slapp av. han kan ikke ta junior fra deg. ring familievænkotoret og be om en time. det hjalp meg utroligmye og ha snakket med de på forhånd. angående bidrag så sier du bare at det tar vi igjenom nav. si at penger er ikke noe som du gidder og krangle om. barnet deres er værd mer en det. du har en tøff tid i møte om han fortsetter sånn. men det kommer til og gå. du får det til :-) bare spør. jeg har vært i akkurat samme sitvasjon
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2007 #3 Skrevet 13. mai 2007 Takk for svar! Jeg håper det ordner seg. Kan jeg kontakte familievernkontoret uten at barnefar trenger å være med/inkluderes? Jeg velger å være anonym i tilfelle barnefar skulle dukke opp her og snoke.. men tar gjerne kontakt per PM dersom jeg trenger - om det er OK? Hvor gammel er din Gunnar?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 13. mai 2007 #4 Skrevet 13. mai 2007 ja, bestil time på familieværnkontret alene først. fortell dem alt. hvordan du føler det. hva de anbefaller til det beste for barnet ditt. bare og skrive PM det :-) han er 6 måneder :-)
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2007 #5 Skrevet 13. mai 2007 ang...foreldreansvar ...det får du automatisk alene hvis dere ikke er samboere eller gift. du må skrive under på delt hvis han skal få. ev i retten håper det ordner seg for deg og babyen lykke til
Meg og mine to skjønne jenter Skrevet 15. mai 2007 #6 Skrevet 15. mai 2007 Han har ikke noe han skal ha sagt ang. barnebidrag prosenter i.f.t. samvær prosenter. Jo mindre samvær han har, jo mere må han betale i bidrag. En ganske grei regel med tanke på å få bf mere på b anen, og ha kontakt med ungane sine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå