Anonym bruker Skrevet 13. mai 2007 #1 Skrevet 13. mai 2007 De siste tre ukene har han ikke vært helt seg selv må jeg si. Han har alltid vært i et strålende humør, veldig harmonisk og tålmodig, inntil for ca tre uker siden. Han fikk på den tiden en vaksine, ble litt syk (feber og slapp) av den i to dager, og etter det har han vært meget utålmodig, mye sint og grått mye. Er så bekymra nå, kjenner ikke igjen den harmoniske gutten vår. Skal nevnes at han har holdt på å få jeksler i en mnd snart nå, tar tid før de kommer ut. Men kan humøret hans forandres så mye av den grunn, over så lang tid da? Han våkner mange ganger om natta og gråter og våkner tidligere på morgenen enn før. Han er 1 år. Noen med synspunkter på dette?
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2007 #2 Skrevet 13. mai 2007 Jek kan jo aåklart ikke vite helt sikkert, men jeg tror nok det er jekslene som plager gutten din. De høres akkurat ut som gutten vår når jekslene kom....Vanskelig for å sovne på kvelden, sov dårligere på dagen, irritabel og sutrete. Det tok forøvrig lang tid før de var fremme. 4 mnd fra vi merket at han var plaget til alle var fremme!! Noen uker senere begynte hjørnetenne å melde sin ankomst og vi var på an igjen De har enda ikke kommet frem.............sukk! De kommer vel når vi skal på ferie tenker jeg.
Nickeguri Skrevet 13. mai 2007 #3 Skrevet 13. mai 2007 Ja, humøret kan påvirkes veldig av tennene. Kjenner meg igjen i mye av det du beskriver. Jenta mi hadde det på samme måte da hun fikk jeksler. Våknet flere ganger om natta, og på dagen var hun sutrete og irritabel. Veldig trassig. Men når tennene kom fram, ble hun seg selv igjen. Så ja, det du beskriver, kan absolutt ha med tenner å gjøre. Om slike reaksjoner er vanlige etter vaksine, aner jeg ikke.
Gjest Skrevet 14. mai 2007 #4 Skrevet 14. mai 2007 Akkurat som jeg skulle skrevet det selv. Gutten min var på 1-årskontroll og fikk vaksine for 3 uker siden, etter det har han vært sutrete, irritabel og egentlig lite hyggelig å være sammen med. MEN for 1 uke siden, fikk jeg se 2 hull bak i gommen, og nå har det kommet 2 jeksler. Han sliter fortsatt litt, for de er nok veldig vonde selv om de har brutt igjennom, men han er litt mer seg selv igjen, bortsett fra et par episoderr i løpet av dagen. Da smører jeg på Dentinox, og det hjelper i hvert fall litt. Så mye mulig at det er jekslene som irriterer.
Gøril (210406) Skrevet 14. mai 2007 #5 Skrevet 14. mai 2007 oi, dette er som å høre snuppa vår om dagene.. Hun har vært syk 1 uke nå da, men litt før og etter så er hun som du beskriver.. Fryktelig urolig.. håper virkelig ikke at dette skal pågå i 4 mnd for da tror jeg vi går på veggen...Jenta vår er 1 år og straks 1 mnd gammel.
joplaya Skrevet 14. mai 2007 #6 Skrevet 14. mai 2007 akkurat som å lese om vår datter, er ett år, og har den siste uken blitt mer sint å irritabel, en riktig hissipropp! og så våkner hun plutselig tidlig om mårra nå...har faktisk ikke tenkt at det kunne være tenner, men det var jo en mulig løsning på gåten ja..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå