term10.05 Skrevet 13. mai 2007 #1 Skrevet 13. mai 2007 Må kjøpe nytt sete til jenta vår på 8 mnd. Noen formeninger om hvilke bilsete som er det beste? Synes det er vanskelig å finne ut av tester ol fordi det er store forskjeller alt etter hvilken test man ser på. Vet jo at alle seter som selges er "godkjent", så hva er man mest fornøyd med? Noen som har gode, ev dårlige erfaringer?
Gjest Skrevet 13. mai 2007 #2 Skrevet 13. mai 2007 Har desverre ingen erfaring, men har lest og hørt veldig mye om Besafe Izi Combi. Så det har vi bestemt oss for. Det kan brukes begge veier og går fra 0-18 kg
mammmamia ** Skrevet 13. mai 2007 #3 Skrevet 13. mai 2007 Så lenge det er bakovervendt og et anerkjent merke er du langt på vei :-) Ta med bilen i butikken og prøv seter med ungen oppi i DIN bil, så er du sikker på at ungen sitter godt og at setet passer i dil bil og kan brukes bakovervendt lenge! Akta Graco Duologic er knallbra, min favoritt, ellers liker jeg godt Britax Secura, Akta Graco COsmic Comfort, Brio Zento, Maxi Cosi Mobi og HTS-setene (men disse er kortere i ryggen og bare opp til 18 kg bakovervendt)...
St.Sunniva Skrevet 13. mai 2007 #4 Skrevet 13. mai 2007 kan man sitte bakovervendt noe særlig over 18 kg da? Vil kanskje tro ungene blir for lange i beina da? Jeg har kjøpt BeSafe IZI Combi, så jeg håper det duger :-)
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2007 #5 Skrevet 13. mai 2007 De anbefaler vel å sitte bakovervendt til barnet er 4 år, men det er kanskje lettere sagt enn gjort... Vi har Akta Graco Cosmic og er fornøyde med det setet.
mammmamia ** Skrevet 14. mai 2007 #6 Skrevet 14. mai 2007 Nei, strengt talt ikke, men noen barn er større og tyngre enn andre, så om ungen er lang og/eller tung ville jeg gått for et annet sete enn HTS (hadde det til lillegutt først, men byttet pga den korte ryggen og dårlig benplass)... Lillegutt er nå 3,5 år, 15 kg og 97 cm sitter fortsatt bakovervendt i Britax Two Way Elite. Hadde også Akta Graco Cosmic, men han vokste ut i høyden, så byttet enda en gang til Britax... Der skal han sitte i minst et halvt år til :-) Han har panoramautsikt ut bakruta, danseplass til beina og sitter som en konge..! :-)
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2007 #7 Skrevet 14. mai 2007 Jeg har kjøpt BeSafe IZi combi til min gutt på 6mnd. og er kjempe fornøyd. Dette kan brukes både bakovervendt og framovervendt. Bør jo sitte bakovervendt iallefall til 2 - 2 1/2 års alderen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå