Gå til innhold

Han vil bar stå i senga og sovner aldri..Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har akkurat begynt å reise seg og gå langs møblene. Han vil også stå i senga og kan stå der et par timer før han sovner selv om han er kjempetrett. Han reiser seg også i søvne. Han er 11mnd. Hvis vi står der ved siden av ham og passer ppå at han ikke reiser seg, så sovner han ganske kjapt av og til. Men det kan vi jo ikke venne ham til. Han har alltid vært flink til å sovne på egen hånd. Et annet problem er at han tygger på sengekanten (har kjøpt biterails for å beskytte tenner og seng).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde det sånn med vår lille, men etter ett par runder med homeopatmedisiner sovner han nå som en liten engel:)

Tror også det hjalp at vi hadde veldig faste rutiner om kvelden. Grøt, dusj/ bad, kose litt på stellebordet, melk, tannpuss, legge seg. Han bare reiste seg med en gang, vi la han ned, han reiste seg, vi la han ned, osv. Kunne holde på kjempelenge, men etter å ha gjort det samme i ett par uker løsnet det. Slitsomt, men det ordner seg til slutt! Lykke til og ikke gi opp:) Men som sagt, tror homeopatmidlene hjalp mye altså!

Skrevet

Hadde samme problemet! Prøv med en babysafe sovepose. De er kjempefine. Han klarer da ikke å røyse seg. Han blir nok litt sint de første tre-fire kveldene, men så går det over. Vår gutt kan nesten ikke sove uten denne posen nå!!!

De finnes i sommer- og vintervarianter

Skrevet

Han har sovepose men klarer å reise seg i den og. Eller binder man denne posen til sengen...?

Skrevet

Vi slapp å gjøre det, men det skal være slike hemper til å knytte i sengen.

Skrevet

vr lille gutt er fortsatt slik... han begynte å reise seg da han var 8mnd, og har holdt på siden da! Han er snart 13 mnd, og det ser ikke ut som om han skal skjønne at han må legge seg ned med det første!

Hvis han sover vår seng så reiser han seg ikke..da kan jeg ligge på siden av han å be han legge seg ned igjen, og det gjør han.. prøver det samme i hans seng, men det nytter ikke! Han står der til han blir så overtrett at han ikke vet hvor han skal gjøre seg av..hulkgriner til slutt!

vi har han i babysafe som er bundet fast i senga, så løsner jeg den når han har sovna.

Har fått svigermor til å sy fast ringer i pysjamasene hans, og noen av bodyene så jeg bare fester han i de..slipper å dra på han posen hele tiden (har festa kroker i senga så det er enkelt å hekte han av og på:o))

får du andre tips...så tar jeg gjeeerne imot:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...