Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært på besøk hos svigerinnen til mannen,da vi skal gå får vi beskjed at dattera hennes mest sansynlig har fått kyssesyken, hun får svar på prøvene i morgen tror jeg.

Noen som vet om det er farlig for meg og babyen?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du er usikker så ta en telefon til JM eller lege i morgen.

Men sannsynligheten for at du har fått Kyssesyken er vel ikke så stor?

Skrevet

Hei, har selv hatt kyssesyken naa naar jeg er gravid, fikk den ca i uke 6/7. Uten at det hat vaert kjempe tungt og jeg er konstant, fortsatt, sliten, har baade lege og jordmor sagt at det ikke er fare for barnet. Er naa i uke 29 og alt er bra, har en stor gutt i magen :D. Om du har hatt det foer er det nesten null sjangs for at du faar det igjen. Det er ogsaa ikke veldig lett aa bli smittet, det er helst folk med lavt imunforsvar som blir lettere smittet. Ta kontakt med lege el jordmor hvis du er usikker.

Lykke til! :)

Skrevet

Medmindre du drakk av samme glass som henne el. lignende er det høyst usannsynlig at du har blitt smittet. Er dessuten bare ca 10% av de som blir smittet som faktisk får symptomer.

Skrevet

Mange har faktisk hatt kyssesyken som en alminderlig halsbetennelse når de var barn. Det er ikke farlig, med mindre du sliter deg fysisk ut og/eller drikker alkohol, og det skal du jo ikke nå uansett??

Skrevet

For det første er kyssesyken et virus som dråpesmitter. Men mindre du drakk av samme glasset eller at hun hostet deg i ansiktet er smittefaren minimal skulle jeg tro.

Under forrige svangerskap hadde jeg kyssesyken og alt gikk fint med barnet. Ei stor og frisk jente kom til termin.

Er du usikker ta kontakt med lege/jordmor.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...