Gå til innhold

Hoven i underlivet....:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

har de siste dagene vært litt øm der nede og fannt ut at jeg er begynt å bli temmelig hoven... Akkurat som om blodårene hovner opp på en måte..

Ser ikke noe fint ut og lurer på om det er flere?? Var litt sånn på slutten forrige svangerskap, men nå er jeg jo bare 15 uker... Uff!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei du!! dette er helt normalt, såvidt jeg vet, noe liknende åreknuter som vil forsvinne av seg selv, etterhvert... vet ikke hvorfor de dukker opp men...

det er vanlig å få åreknuter rundt endetarmen også, hemorider, da trenger man stikkpiller!!

Skrevet

Jeg har vært slik i mine to svangerskap, husker ikke helt når jeg fikk det. Det er ikke hemorider eller åreknuter, virker bare som det er skikkelig masse blod eller noe i det området. Heldigvis ble alt som normalt igjen etter forrige fødsel, får satse på at det samme skjer nå...:)

Skrevet

Jeg hadde også det i mine to første svangerskap, og ble faktisk delvis sykmeldt pga det (klarte ikke å sitte på huk, som vi gjør mye).

Var ingen som undersøkte meg, jeg bare forklarte det og legen skrev "varicer (=åreknuter) i underlivet".

Men under siste fødsel sa jordmora at det stemte ikke i det hele tatt, det er ingen åreknuter her!!

Så de gedigne opphovnede og smertefulle blodårene der nede var ikke det iallefall...

Hadde vært artig å vite hvor mange prosent av oss som har dette, er liksom litt tabu...

Skrevet

godt å vite vi er flere!!

HI.

Skrevet

Jeg er ogå plaget med dette, ser jo helt forferdelig ut! Har hatt det slik siden uke 12, er i uke 19 nå og det har bare blitt verre og verre. Håper det stagnerer snart, ellers vil jeg ikke tenke på hvordan det er på slutten av svangerskapet.. Legen min har ikke undersøkt meg, men sa det var åreknuter. Jeg har også åreknuter på venstre rumpeball og nedover låret til like under kneet. Alt er på venstre side. Har fått to barn før, men har aldri hatt slike plager.

Skrevet

Hei , jeg har også tendtensen til å hovne opp, å det er sårt og , ubehaglig, fant ut at jeg skulle ta en canesten kur, og hevelsen gikk ned og ubehager forsvant.

Skrevet

da er nok du isåfall hoven helt der "nede". Jeg mener alså kjønnsleppene....

Skrevet

dytter til deg med vondt i underlivet;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...