Gå til innhold

Noen andre enn meg som er treige med aa sende soknad til NAV??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er alltid kjemperask med alt saant, men dette har tatt tid. Finne ut hvem som skal ha hva av permisjon, med hvilken prosent etc.. Jeg har termin 19 juli og har enda ikke sendt papirene. Noen andre som er like treige? Vet dere hvor lang tid NAV bruker paa aa behandle soeknaden? Jeg skal betales direkte fra arbeidsgiver saa regner med det ikke er noe problem uansett, men sikker er jeg jo ikke..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel om mulig enda treigere enn deg;-). Sendte permisjonssøknaden 14 dager før permisjonen skulle starte. (mye frem og tilbake om man skulle ta hensyn til termindatoen eller ks.dato). Ringte Nav, og snakka med ei hyggelig dame som sa at det normalt tok 14 dager å behandle søknaden. Men... jeg har ikke hørt noe ennå, og perm. starter egentlig på tirsdag. Skal også motta lønn fra arb. giver, så jeg regner heller ikke med at det blir noe problem. (det gjorde ikke det sist gang, men da var jeg mye tidligere ute...) Det står vel i veiledningen til utfyllingen at man kan søke permisjon, og fremsette krav om fødselspenger for opptil 3 måneder tilbake i tid?!

Skrevet

har termin 30 juni..og heller ikke levert..

Skrevet

Slår dere alle med god margin! Leverte søknaden etter termindatoen...

Skrevet

Termin 10. juni, og søknaden er visst ennå ikke sendt... I morgen kanskje... :)

Skrevet

Eg fekk akkurat makka meg til å sende søknad om eingangsstønad, men vi har ikkje bestemt oss for når meksikanaren skal ha permisjon (anna enn at det blir etter jul). Fekk beskjed om at vi måtte levere inn hans søknad eit par mnd før han skulle ut i permisjon.

Det gjekk berre fem dagar frå eg leverte eingongsstønad-søknaden til eg fekk den utbetalt, men det går sikkert fortare enn foreldrepengar sidan det er ein fast sum.

Skrevet

Termin 14. juni og ikke sendt enda. Huff, føler meg bare SÅÅÅÅ treig. I morgon kanskje?

Skrevet

leverte den dagen permisjon begynte..litt i seneste laget..men men..de sa ingenting på det.går jo selvsagt en stund før pengene ruller inn da..

Skrevet

Må man sende inn papirer selv, trodde arbeidsgiver gjorde det!!??

Skrevet

arbeidsgiver sender papirene for lønn etc, men for at arbeidsgiver skal få refusjon fra nav må du også sende en søknad.

Jeg sendte søknaden den dagen jeg gikk ut i permisjon....hm. Tenkte ikke på det, hehe. Gikk bra det da:-)

Skrevet

Det er godt å se at det ikke bare er meg som er treig... Jeg fikk sendt den inn forrige tirsdag. Har termin 16 juni.

Skrevet

Har stresset med den søknaden ja.Var innom hos nav i april og leverte søknaden og permisjonen min starter 6.juni,men må likevel innom dit i begynnelsn av juni,fordi at de skulle ha lønnsslippen for Mai også med.Termin 27.Juni.

Skrevet

I motsetning til deg var jeg ute i god tid .... MEN jeg ser at du lurer på hvor lang tid det tok, og det kan jeg i hvertfall svare på.

Her tok det ca 3 uker fra jeg postet søknaden og til svaret lå i postkassa mi, så det var kjapt levert.

Jeg skal, som deg, få lønn fra arbeidsgiver og tror kanskje det gjør hele prosessen litt lettere.

Skrevet

jeg kan med hånden på hjertet si at det ikke nødvendigvis tar 3 uker til en får svar. Tingeling_80 er en heldiggris! jeg har gått i fem mnd uten en krone fra nav. Og min kjære saksbehandler reiser på ferie visstnok hver gang jeg prøver å snakke med han. Så det der varierer fra kommune til kommune. Jeg vurderer seriøst å anmelde min da..... ganske lei de folka der!

Skrevet

Jeg har ikke sendt ennå, men har begynt å fylle den ut. Tenkte vente til jeg får mailønna, så den lønnsslippen kan legges ved. Har termin 29.juli.

Skrevet

Podicat: "jeg har gått i fem mnd uten en krone fra nav."

Jeg tror det er nettopp der mye av problemet ligger.

Jeg skal ikke få penger av nav, jeg får dem av arbeidsgiver. Dermed er det arbeidsgiveren min som får slitet med å purre på utbetalingene fra nav når de skal søke om refusjon!

Skjønner godt at du blir frustrert, jeg har så kort lunte at jeg sikkert hadde eksplodert for lenge siden var jeg deg!

Skrevet

Jeg har termin samtidig med deg Sonia og satt med søknaden i går. Trenger bare et svar fra arbeidsgiveren min og bekreftelse på termindatoen fra legen..(det må man ha, ikke sant?). Så får vi sendt det av gårde. her blir alt sånn ca. fordi mannnen blir mest sannsynlig permittert eller sagt opp i slutten av mnd..så her er ting litt usikkert i fremtiden.. .:0(

Skrevet

neida, det er nav som skal utbetale meg pengene, ikke arbeidsgiver. Jeg var vikar skjønner du,og arbeidsgiveren er ikke villig til å utbetale noe da. Jeg har fått bekreftet at jeg skal få sykepenger på telefon av saksbehandleren. Når jeg fikk innvilget det betydde det at jeg skulle få fødselspenger også. Leverte inn søknad om fødselspenger for tre uker siden. Men jeg har ikke mottat noe brev fra nav som bekrefter at jeg skal få sykepengene mine.. bare den telefonsamtalen med saksbehandleren for en mnd siden. Han har ikke giddet å sende papirene mine som sier at jeg har rett på sykepenger til saksbehandleren som har med fødselspengene å gjøre og han har ikke skrevet inn noe på oversikten til nav om at jeg skal få penger. Så ingen der inne kan hjelpe meg før han har ordnet opp sier de. Men han drar jo som sagt bare på ferier eller er utilgjengelig på telefon. At ikke noen der inne kan ta ansvar er under enhver kritikk. Jeg har jo levd på sultelønn i fem mnd og de hadde vel regnet med at jeg strøk med i løpet av tiden så de slapp å ta seg av meg.. unnskyld ordbruken men jeg føler det sånn rett og slett. Jeg har grått nok over dem. Ordner de ikke opp i løpet av uken må jeg seriøst vurdere å få en advokat på saken.. er jo fri rettshjelp.. Går ikke ann å være så umenneskelig som det nav har vært mot meg. Men det er som sagt sikkert den kommunen jeg bor i som burde fått en skikkelig opprenskning. De følger ikke loven her! Og jeg er desverre ikke den eneste jeg kjenner som sliter med dem og deres urimelige måte å håndtere sakene på. Roter vekk papirene til folk og gidder ikke å svare folk eller betale folk. Men ellers i landet så gir de jo folk beskjed om hvor lang søknadstiden er, og den pleier ikke å være så lang:) Da er det 2-4 uker som er vanlig har jeg hørt. (fra en kundebehandler) Det kommer litt an på hvor enkel saken er. Er det 100% sikkert at dere oppfyller kravene til fødselspenger, går det der kjapt=) så da gjør det ikke noe om dere er sent ute med å levere inn papirene=)

Skrevet

NAV har krav på seg til å behandle alle søknader innen 4 uker.

Men dersom arbeidsgiver betaler lønnen din under permisjonen, har arbeidsgiver 3 måneder på seg etter at barnet er født til å levere arbeids og skatteinntekter.

Skrevet

Jeg er også treig!! Har ikke søkt enda.. men må vente til mannen min har tatt regnskapet sitt. Må skrive hvor mye han har tjent siste 10 mnd..så kommer ingen vei før han har gjort det. Håper ikke det tar alt for lang tid!! Kunne trengt pengene i sommer. Jeg søker om engangsstipend og penger fra lånekassa får jeg ikke før etter sommerferien..

Skrevet

har heller ikke sendt inn.23 juli termin....men ikke no hastverk i følge dere andre da.

Skrevet

hvor skal du føde fiola??? siden vi har samme termindato. jeg rikshospitalet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...