Anonym bruker Skrevet 13. mai 2007 #1 Skrevet 13. mai 2007 Tenk hvis deres sønn skulle ønsker å ikke ha kontakt med dere da han får kone og barn....Jeg forstår jo dere så har valgt å gjøre det, men har dere ikke satt dere inn i svigers situasjon? Gi dem en ny mulighet å bli venner igjen etter noen år kansje? Spør ikke barna etter farmor og farfar? Hva svarer dere da?
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2007 #2 Skrevet 13. mai 2007 En ting er sikkert, en får jo gå inn for å ikke oppføre seg slik at våre barn skulle ønske å kutte kontakten med oss. Mener at etter 20 år uten at svigermor har endret seg, vil hun ikke endre seg nå. Tror ikke barn har godt av å oppgås voksne som oppfører seg slik som henne, uten å gå inn på detaljer. Så prosessen har vært lang frem mot "brudd", det er ikke noe som kommer lett, om du tror det! Hennes svar på alt er "jeg vet best, jeg er eldst, vent til du får mer livserfaring så kan vi snakkes, din drittunge..." Gidder ikke finne meg i det, har aldri sagt noe stygt til henne, er over 40 og har god utdannelse og jobb, synes ikke jeg skal måtte omgås mennesker som ikke vil diskutere sak, men person, for å si det litt generelt. Kunne fortalt mye mer, men det blir litt for personlig, håper du forstår litt likevel!
ana baroma Skrevet 13. mai 2007 #3 Skrevet 13. mai 2007 Jeg kan godt tenke meg at mange bryter med foreldre / svigerforeldre med gode grunner. Min mann og hans ex brøt mer eller mindre forholdet til svigers (eller begge parter trakk seg unna hverandre), av mange grunner. Jeg synes det er litt merkelig, men det er jo grenser for hvor mye kritikk man skal tåle:) Etter at jeg kom inn i bildet har forholdet blitt bedre, og for stesønnen min er det udelt positivt at vi har et mer normalt forhold. Men de gjør en del merkelige ting som jeg reagerer negativt på. Jeg biter i meg mye, og forsøker å holde på de gode stundene. Hva som vil skje når de får et nytt lite barnebarn blir spennende å se:) De har ikke akkurat vist den store entusiasmen enda... Men det går seg vel til;)
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2007 #4 Skrevet 13. mai 2007 Jeg har kuttet ALL kontakt med min far. Grunnen til det er at det har skjedd veldig mye negativt fra den fronten, og jeg gang på gang har gitt han en ny sjanse. Men nå som jeg har fått barn og han fortsatt ikke har gjort noe for å forbedre seg (nå vil jeg bare ikke skrive ned alt som har skjedd fra den fronten.. ).. bestemte jeg meg for å kutte all kontakt. Grunnen til det er at jeg ønsker ikke at barnet mitt skal oppleve all den skuffelsen og sviket fra han som det jeg har.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2007 #5 Skrevet 19. mai 2007 Bare en ting som er sikkert her, er at jeg ofrer ikke ekteskapet mitt for svigerforeldrene mine. De gjør ALT for å ødelegge, og vil ha full kontroll over livene våre. Jeg har prøvd og prøvd og prøvd, gitt klar beskjed at livet mitt vil jeg ha i fred, bedt de ikke blande seg i hvilken bil vi kjøper, hvor mye penger vi sparer, bli sure fordi vi kjøpte hus uten å snakke med de først, påstå de eier både det ene og det andre i huset her fordi mannen har fått bursdagspenger av de som er brukt til det, og blande seg borti hvordan jeg og mannen håndterer ungene.+++ Klarer ikke mer. Mannen og ungene har kontakt litt av og til,ser de et par ganger i året, jeg har holdt meg unna i over 2 år nå. Best sånn for alle parter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå