pingu-72 Skrevet 13. mai 2007 #1 Skrevet 13. mai 2007 ... hvilken type bruker dere og hvor får dere kjøpt den? Ei i barselsgruppa sa det var vanskelig å finne annen grøt enn mais og ris som skal blandes med mm/mme og ikke vann - og vi kan ikke bruke de med vann pga. fare for allergi. Noen som kan hjelpe?
Gjest Skrevet 13. mai 2007 #2 Skrevet 13. mai 2007 Hirsegrøt fra helsekostforretninger kan blandes med melk. Du kan også bruke melk i havregrøten hvis du vil.
Labbetøs Skrevet 13. mai 2007 #3 Skrevet 13. mai 2007 Jeg bruker mest risgrøt. Men har også maisgrøt og havregrøt (alle blandes med melk) for å variere litt innimellom.
kajak&Daniel Skrevet 13. mai 2007 #4 Skrevet 13. mai 2007 Hvis det er havregrøten fra 4 mnd fra nestle du mener, så blandes den med vann!
St.Sunniva Skrevet 13. mai 2007 #5 Skrevet 13. mai 2007 På helsekosten får du også kjøpt grøter fra Holle som kan lages med mm/mme. Det er vel hirsegrøt, risgrøt, speltgrøt og fullkornsgrøt.
Storebror & Lillesøster Skrevet 13. mai 2007 #6 Skrevet 13. mai 2007 hvorfor kan du ikke bruke de med vann? Hvorfor er det fare for allergi da?
Herkules Skrevet 13. mai 2007 #7 Skrevet 13. mai 2007 Gjetter på at det må være melken som er i de du blander i vann hun er redd for vi Bruker de nevnte grøtene samt sinlac fra nestle
Storebror & Lillesøster Skrevet 13. mai 2007 #8 Skrevet 13. mai 2007 ok sånn ja...sjønte ikke helt det,lurte på om hun var redd at ungen var allergisk mot vann.
Duddlidu Skrevet 13. mai 2007 #9 Skrevet 13. mai 2007 Hei! Her er det også melkeallergi risiko, så vi kjøper Holle sine grøter stort sett og blander med mm. De skal også blandes ut med litt vann også, så da koker jeg vann og blander i til slutt, slik at temperaturen blir akkuratt passe (mm skal jo ikke koke). Hirsegrøten har vi brukt lenge, blander den med sviskepurè, banan, aprikospurè, malt eller lignende for å sette litt ekstra smak. (svisker og malt hjelper jo også på magen. Speltgrøten gikk dårlig her, men fullkornsgrøten fungerer også supert. Den kan også blandes med div purèer for å smake litt mer. Så disse grøtene kan jeg anbefalle på det varmeste. Har også maisgrøt, men den smaker litt guggent hvis man blander med svisker eller malt synes jeg, dessuten blir konsistensen mer suppete med maisgrøten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå