Gå til innhold

Hvor lange er deres 3 år gamle jenter??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min jente blir tre år snart og hun er 104 cm lang

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min var 99 cm på 3 årsdagen. Trodde hun var ganske lang (og hun er jo det).... Mellomste mi var 102 da hun var 3 år.

Synes stort sett det er greit at hun er stor, men føler mange ser rart på meg når de ser hun bruker bleier enda, og at hun ikke snakker så rent som de forventer. Er nok mange som tror hun er nærmere 4 år. Da tror mange at hun er sen, men hun er jo ikke det, bare lang...

Det er nok litt arv med i bildet her da, for pappen er 197.... Jeg synes det er bare flott hvis de blir lenger enn mammen sin (jeg er 175)

Skrevet

Samme problemet her.. Alle tror hun er så mye eldre.. Og det er ikke positivt.. Ser liksom rart på henne for hun bruker bleie og har smokk i bilen ol.

vi er 175 og 185..så vi er jo ganske normalt høye..

Håper ikke hun blir 2 meter.. Nei, hun blir jo ikke det..for hun blir jo fulgt med på, på helsestasjonen..

Skrevet

Fordelene med å være lang kommer senere ja...

Hvilken prosentil ligger hun på? jeg har ikke undersøkt hva mi er på, men hun er vel bare litt over gjennomsnittet. De sa ingenting da mellomste var så lang, så det er vel ikke helt unormalt. Hun er nå 6 1/2 og 130 cm (lang 1.klassing!).

Et praktisk problem nå synes jeg er bodyer. Så lenge hun bruker bleie er det mest praktisk med body, men de begynner å bli små... Lite utvalg av bodyer i str 98 og større. Samtidig gidder jeg ikke kjøpe mange nye heller, håper hun snart finner ut at truser og tissing på do er stas..hehe

Vi får bare heve oss over rare blikk og være stolt over våre lange jenter :)

Skrevet

Bodyer ja..det er det nok slutt på.. Nå i vinter kjøpte vi på spar kjøp for de har opp til 110..Men de er litt små i strl.. Så det gikk fint, men nå er det ingen bodyer mer for oss...

Håper frøkna slutter med bleie i løpet av sommeren.. Hun er ikke så veldig klar enda,men vi snakker mye om at til sommern skal hun slutte med bleie.. Så vi får barehåpe at det går bra..

Jeg har ikke vært på helsestasjonen med henne siden 2 års kontrollen, men skal nå når hun blir tre.. Bare for å registrere lengden..

Målte hene selv i stad.. 104..

Det kan jo jevne seg ut litt etterhvert også..

Ja, vi får bare være stolte over dem.. Flotte er de...

Skrevet

Hmmm, tragisk at folk skal "se ned" på et barn bare fordi barnet er lang av vekst. Man kan jo ikke forvente at barnet skal være mer moden enne alderen tilsier bare fordi hun/han er litt lengre enn andre barn? Vær stolt over 3 åringene deres og ikke føl noe press fra omverdnen selv om de fortsatt har bleie på rompa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...