catine Skrevet 13. mai 2007 #1 Skrevet 13. mai 2007 Lurer bare litt på hvordan dere har det?:-) Når står dere opp om morgenen?, og når har h*n sin første hvil etter dette? Hvor mange hviler har de utover dagen før h*n legger seg for kvelden? Hvor lenge sover h*n om natta før du må amme? Leker h*n en del for seg selv, eller vil h*n stort sett ha din oppmerksomhet? Litt gøy å vite hvordan andre har det om dagene med babyene sine:-) Selv har jeg en gutt på 3 mnd. Vi står opp i 8-8.30 tiden. Når kl. blir 9.30-10 er han stuptrett så da blir første hvilen. Etter dette våkner han ca. etter 2 timer- da spiser han og hviler igjen etter ca. 1,5-2 timer våkenperiode. Sover igjen i ca. 2-2,5 timer og er våken i ca. 2 timer. Han legger seg for kvelden mellom kl. 19 og 20.30. Om natta ammer jeg han ca. hver tredje time, så her er det ikke mye sove-natta-gjennom:-) Han liker best å ligge i mammas seng- da sover han lengre perioder om natta... Når han er våken liker han når vi leker med han, men han kan også ligge en god stund under en uro eller babygym og pludre.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2007 #2 Skrevet 13. mai 2007 Vi står opp 06.30. Så er det vask og bleieskift på badet og så mat og litt leking. Første dupp tar han ca i 09-tida. Da sover han en halv time som regel. Så er det kanskje litt påfyll av mat og litt mer leking før vi går ut på tur ca kl 12.00 (pleier å amme rett før vi går, så jeg er sikker på at han er fyllt opp...hehe) Han sover som regel tre timer mens vi er ute og går, evt på balkongen hvis vi bare går en kort tur. Så er han våken til kl 20-21 når han legger seg for natta. Han spiser vel ca kl 16, 18 og 20. Er visst av typen som spiser lite og ofte. På natta ammer jeg i 02-03 tida og ca 05. Kan leke en del aleine, men det spørs på humør og dagsform. Noen ganger vil han bare bli lekt med.
Mamma Brumm Skrevet 13. mai 2007 #3 Skrevet 13. mai 2007 Bruker å vokne ca 8.30 (kroppen vokner som regel litt tidligere, ligger og kaver med armer og bein ei stund før han åpner øynene!), da står vi opp og tar en vask og skifter. Blir trøtt igjen i 9tida og sover da en liten time. Tar en hvil igjen når vi går tur ca rundt kl ett, varierer veldig hvor lenge han sover, alt fra en halv time til 2 timer kanskje. Sover litt til senere på dagen før han legges i 7-8tida. Så vokner han regelmessig for mat, kanskje hver tredje time, samme på dagen. Hmm, vet egentlig ikke helt om dette ble så rett, hver dag er forskjellig enda, men begynner så vidt å ha en slags rutine. Flink til å ligge å leke seg alene men liker selvsagt aller best å få masse oppmerksomhet! Ellers har han litt problemer med magen, og det er nok derfor rutinen er litt uregelmessig.
Storebror & Lillesøster Skrevet 13. mai 2007 #4 Skrevet 13. mai 2007 Vi står opp i alt fra 7.30-9.30,som regel i 8 tida,så er det mat og stell,før han ligger og leker litt,tar en blund etter han har vært våken 1 1/2 time,den kan variere 1/2t-2-3t (spørs om han sover i senga eller vi er ute og triller) sover store deler av dagen når vi triller,men den siste uka har jeg merket at det ikke er gøy og bare trille tur,liker og ligge og leke litt også,får som regel mat hver 3-4 time,og har en lur mellom de,men de begynner og bli kortere (har som regel en lang lur på 2-3 timer) men alle dager er ikke like,noen dager sover han litt mellom hvert måltid andre dager nesten ingenting... Er flink til og leke alene,men dette er også litt opp og ned. Bades og stelles for kvelde i 18 tiden og legges 18.30-19.00,sov tidligere til 4-5 og så til 8,men nå våkner han 2 ganger,så håper det blir bedre igjen... Ellers er han snill og grei og en veldig blid unge! Blir 4 mnd 18 mai,vil etter hvert prøve og få litt mer rutiner på sovinga om dagen,at han har en lur på morgensiden og en etter middag...
En liten mamma Skrevet 13. mai 2007 #5 Skrevet 13. mai 2007 Hei! Vi har det veldig bra, Hedda er ei snill og blid jente med pappas soverhjerte. Ho våkner første gang klokka 6 (da står pappa opp), da er det bare pupp og så sover ho videre. Klokka 8.30 står vi opp, da starter dagen. Morgenstell og mat igjen, og så sitter ho å leker i vippestolen sin mens jeg dusjer og steller meg. Klokka 10 er det på tide å sove igjen, og da sover ho i 4 timer til klokka 14. Deretter er ho våken ca 1 1/2 time og sover 1 time resten av dagen til ho legger seg mellom 21 og 22. Mat ca hver 3 1/2 time på ettermiddag/kveld. Så sover ho helt til klokka 6 igjen, så jeg slipper å opp å gi pupp om natta!
Meg og bøllegutta!! Skrevet 13. mai 2007 #6 Skrevet 13. mai 2007 Gutten min blir 3 mnd i morgen. Står som regel opp mellom 6 og 8............ Første lur etter ca1 1/2 time. Sover som regel 3 lurer om dagen. Den siste uka har vi begynt å få skikkelig rutiner på dagen på soving. Har da 2 lange lurer på 2-3 timer på morgen og tidlig ettermiddag og så en liten dupp ved 17 tida. Legger seg ca kl 20.....Er som regel en drøm å legge, men har hatt litt luft i magen de to siste kveldene noe jeg tror kommer av antibiotika kuren jeg tar............Ikke noe ille grining på han da .Det er snakk om litt grining i ca 15 min før han sovner . Men jeg som er bortskjemt med 2 innmari snille og blide barn som aldri gråter så føles det lenge hehe : ) All respekt for de med kolikk unger!!! Han sover som regel 4 timer før han må ha mat på natta, men vi tenker litt på å legge han på eget rom da han våkner hver gang vi kommer for å legge oss................. Dagene er toppen egentlig : )
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2007 #7 Skrevet 13. mai 2007 Står opp rundt kl 0800, etter å ha vært våkne alt fra klokken 05 eller 06 med konstant amming. Så er det lek og latter en liten periode, hvorpå det er ny pupp. Ammer ca hver time/annahver time på dagen. I løpet av dagen blir det kanskje 1-2 timers søvn før det er leggetid rundt klokken 21. Jepp, jeg har en av de søte små som nekter å sove. Hurra, liksom. Fra klokken 21 - 01 er det soving, etter det er det pupp hver time / annahvert time. Denne mammaen er stuuuuuuuptrøtt hele tiden, merkelig.. 3 mnd, forresten.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2007 #8 Skrevet 13. mai 2007 Sønnen vår er 15 uker. Han vil veldig gjerne ha oppmerksomhet, vil opp å se, og vil bare sitte;) Han sitter og tar i og tar i for å komme opp og fram, hehe. Men han ligger da alene også, litt i vippestolen og litt under babygym. Han er stort sett blid og er en godgutt. Han sover i egen seng, rett ved siden av meg så jeg når å putte inn smokken og hente han lett for pupping. Han har siden han kom til, lagt seg omtrent sammen med oss, i 23-24 tiden. Da han var mindre sov han mye om dagen, men hadde alltid en lengre våkenperiode sent på kvelden, så det ble bare sånn. Han legger seg mellom 22.00 og 00.00 nå. Hender han våkner og vil ha smokken et par, tre ganger, men så sover han for natten. Da våkner han alt i mellom 07.00- 10.00 ca for å få pupp, så sover han videre til 11.00-13.00 om han får bestemme selv. Han er nok veldig lik foreldrene, liker å sove lenge om morgenen;) Men han blir heller ikke sur om vi starter dagen etter første pupping, hvis det er i 10.00 tiden. Står vi opp før er han så trøtt at han blir helt surrete, Alltid blid når han våkner, jodler mye for tida så det er det vi våkner til;) Etter vi har stått opp er han våken i to, tre timer, så sover han tre, fire timer i vogna ute og så er han våken til leggetid. Hender han blunder litt på puppen, spesielt om han har stått opp "tidlig", dvs rundt 10.00 eller litt før. Da holder det ikke med fire timers middagslur;) Han kuttet selv ut nattammingen. Startet med to ganger, så kuttet han en og hadde en igjen. Til slutt kuttet han den også, helt selv. Har alltid sovet lenge om morgenen. Av lek så liker han når vi prater og forteller ham ting, det gjør vi mye. Liker å synge sanger og lese regler. Han elsker å se på ting med spennende farger og mønster, liker å se seg selv og andre i speilet, hyler og skråler mye om dagen, liker å ligge på bena våre og "fly". Han får ofte latterkick og synes spesielle ting er fryktelig artig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå