Anonym bruker Skrevet 13. mai 2007 #1 Skrevet 13. mai 2007 Har fått en innmari fin babymage syns jeg selv vertfall. Problemet er at min kjære aldri tar på den.....har så lyst til at han skal klappe å stryke litt på den.....SNUFS. Men jeg må nesten alltid spøørre om han kan gjøre det....har snakket med han om det men det hjelper ikke. Er 21 uker på vei ca.
Fabelaktiv Skrevet 13. mai 2007 #2 Skrevet 13. mai 2007 Kanskje han begynner å vise mer interesse når han kan kjenne spark?? Kanksje dere kan prøve metoden med tom dorull for å høre etter babylyd?? Kanksje det bare er så ufattelig rart for han? Regner med han var med på ul men at det kanskej allikevel er fjernt for han å forstå?
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2007 #3 Skrevet 13. mai 2007 Han var ikke med på rutine ultralyden....var langt borte på jobben. Har vert med på di andre...men da ligger jo jeg der å spriker og legene er så raske....så da blir alt litt rart. Tror jeg vil prøve do rull metoden med han=) Takk for tipset=)
Smellt P. Tjukka Skrevet 13. mai 2007 #4 Skrevet 13. mai 2007 Ikke beskymre deg ! Min mann var ikke interessert da jeg gikk gravid første gang ! Ikke i magen eller babyting. Vi har pratet om det i ettertid , og han sier at det var vanskelig å forholde seg til noe han ikke så , eller kjente på kroppen ! Men han er verdens beste pappa ! I
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2007 #5 Skrevet 13. mai 2007 Kanskje han er litt redd også. Husk at menn kan også reagere psykisk på graviditeten.
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 13. mai 2007 #6 Skrevet 13. mai 2007 Kjenner meg igjen her.. Typen var heller ikke så intressert i magen.. følte jeg da.. Vet jo at han gleder seg mer enn alt osv.. men følte liksom aldri at han viste dette.. Tok det opp med han og fortalte at jeg var lei meg for at jeg følte det slik... at jeg trodde han ville være mer intressert i magen min osv.. Han forklarte meg at han var faktisk veeeldig intressert, men han følte liksom at det var litt vanskelig.. for det var en periode da vi skulle se om han kunne kjenne babyen sparke.. og hver gang han la hånden på magen ble det stille... Så det var jo litt kjipt for han... Han ble også litt satt ut når jeg hele veien fortalte hvor mye det leet seg inni der, om alt som foregikk osv.. Var liksom ikke så lett for han å bli like ivrig som meg.. for han kunne jo ikke kjenne det.. osv.. Jeg følte hele veien at han ga opp så fort når han skulle kjenne på magen min osv også.. Men etter denne praten har alt endret seg.. Nå kooser han med magen min, og kjenner spark som baare det =) Sier godnatt til magen (lille babyen) hveer dag og nusser den Når jeg er bortreist (reiser avogtil hjem til familien min som bor noen timer unna) så sier han alltid hver kveld: "må si godnatt til den lille fra pappa" hehe;) Og sier at han savner begge to.. både meg og det lille gullet vårt.. Huff dette innlegget hørtes nesten ut som om jeg skulle skryte over hvor bra jeg har det osv.. men det var ABSOLUTT ikke ment sånn.. ville bare beskrive hvordan ting har endret seg... Men som sagt,det er ikke like lett for menn å forstå, og bli like begeistret slik som oss.. Klart de gleder seg de også.. men vi kan liksom ikke forvente at de skal bli like ivrige som oss.. hehe.. Håper uansett det ordner seg.. Tror han kommer til å bli myye mer ivrig viss han får kjenne spark fra den lille. det tipset om å høre etter hjertelyd er også et kjempe godt tips!!! Lykke til!! Håper det ordner seg!!
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2007 #7 Skrevet 13. mai 2007 sånn er min nå også Vi venter trejemann og mannen har virket mindre interresert enn noen gang!!! Nå kan vi se babyen leer seg på utsiden av magen, men han bare kaster et blikk og så er han ferdig med det. Jeg har sagt til han flere ganger at jeg synes det er innmari trist, og at jeg føler meg alene om både gleder og bekymringer i svangerskapet. Sist dette var oppe kom han med en liten forklaring, han hadde begynt å tenke på alt det andre som er inni magen min, som tarmer og sånn, og synes rett og slett det er ekkelt at babyen leer seg rundt inni magen sammen med det!!!! Joda, er jo en forklaring fra hans side, men jeg sa at babyen jo ligger i sin egen fostersekk, og at den ikke ligger direkte sammen med med tarmene mine... Og hadde det enda vært førstemann, men å komme på disse tankene med den tredje da??? Nei, det gjør meg trist, litt forbanna og jeg føler meg absolutt ikke fin (ettersom han ikke vil ta på kroppen/magen min). Dette har igjen ført til at jeg ikke vil ha sex, for jeg tenker han synes hele jeg er ekkel, og at han bare trenger et sted å tømme seg. Han kan liksom ikke legge en hånd utenpå magen og kjenne på babyen sin, men stikke stakan opp i meg er helt greit...?? Mannfolk får man vel si:) Heh, ser at inlegget mitt er veldig negativt og det høres ut som jeg lever i et dritt forhold, men hverdagen vår er stort sett bra (bare uten sex:)), og vi elsker hverandre, bare så det er sagt. Dette var bare et tema som gnager mye i meg om dagen. Ikke så mye trøst til hoveinnlegger heller kanskje, bare at hun ikke er alene om å ha det sånn..
Gjest Skrevet 13. mai 2007 #8 Skrevet 13. mai 2007 Åh, jeg har det også sånn! Med førstemann var det kosing og synging og jeg-vet-ikke-hva, mens med denne er det som om han ikke vet at jeg er gravid engang! Tror det er fordi han gikk glipp av den O-store Ultralyden denne gangen... En liten trøst var det da jeg skulle legge 4-åringen i kveld. HAN dro nemlig uoppfordret opp genseren min, kysset magen og sang "so ro, lillemann". Vakkert
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2007 #9 Skrevet 13. mai 2007 Sånn er mannen min også! Jeg må be han om å kjenne for han gjør det aldri. Synes det er veldig trist i og med at dette er vår første og han var sååå ivrig etter å lage babyen :-) Men når jeg først ble gravid viser han ingen interesse. Må tvinge han til å kjenne på magen min og da gjør han det i to sekunder og så er det over... Jeg er nå i min 24 uke og har tydelig mage
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2007 #10 Skrevet 14. mai 2007 Takk for mange fine svar jenter=) Litt enklere når det er flere som har det sånn,da vet jeg at typen min ikke er helt unormal=) Snakka med han om det litt på lørdag og i går kveld så la han handa på magen min og spute om den sparka....Vart gla da,men den lille ble jo muse stille så han kjente ingen ting.
conney skal ha nr 2:) Skrevet 14. mai 2007 #11 Skrevet 14. mai 2007 du er nok ikke alene om å ha det slik, min syns det er litt unaturlig...det respekterer jeg, det er anderledes for en mann enn for ei dame.. men lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2007 #12 Skrevet 14. mai 2007 sånn er det her å, han bryr seg liksom ikke så mye nå etter jeg ble gravid.. vet han gleder seg å allt det men... i natt våknet jeg faktisk av han han strøk meg på magen,men bare latet som jeg sov:) det var så søtt:) har hjulpet litt med at jeg forteller han for hver uke at nå er babyen så å så lang osv, da blir han litt opplyst å føler seg litt mere med:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå