Anonym bruker Skrevet 13. mai 2007 #1 Skrevet 13. mai 2007 Når man får satt termin på ul, hva regner de ut i fra? mensterminen min er 17 sept, og ul 1 okt. Jeg fikk positiv gravitest 9 januar, så om jeg har termin 1 oktober ble jeg gravid 6 jan! Det er jo umulig ettersom jeg fikk positiv test 9 januar (3 dager etter unnfangelsen) Hva skal jeg stole på?
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2007 #2 Skrevet 13. mai 2007 Jordmor pratet noe om dette når vi var på gruppesamtale. Terminen kan også flyttes på for de som har fått kunstig befruktning. tror dette har noe med når egget graver seg ned eller noe... Er ikke helt sikker jeg... Men stol på deg selv du, bebissen kommer når den kommer:)
Dragemor Skrevet 13. mai 2007 #3 Skrevet 13. mai 2007 På UL regner de termin ut ifra hvor stor babyen er. Var det ordinær UL de gav deg ny termin eller var det en tidlig en? Til meg sa jordmoren at de gjerne ville ha folk til UL når man er 18+0-6 fordi da er nesten alle babyer like store... Men igjen så trodde jeg ikke man kunne få positiv test så raskt som 6 dager etter da... Du kan sikkert be om en ny UL om litt fordi du syns terminen som ble satt var litt rar. Og at du gjerne vil få sjekket det igjen! Som det har blitt sagt så kommer babyen når den er klar for det.
☆Lille my* Skrevet 13. mai 2007 #4 Skrevet 13. mai 2007 Det var ordinær ul i uke 19+4. Er bare så rart at de sier jeg ikke var gravid ennå da jeg fikk positiv test:O
gabi Skrevet 13. mai 2007 #5 Skrevet 13. mai 2007 Jeg synes 14 dager er en stor flytting på terminen. Hvis jeg var deg, ville jeg diskutert dette med lege/jordmor og spurt etter en oppfølgings-UL på et senere tidspunkt. Bare for å sjekke at barnet videre vokser som det skal.
☆Lille my* Skrevet 13. mai 2007 #6 Skrevet 13. mai 2007 Jeg finn ny ul time og målene hadde utvikla seg bra, og hun sa fremdeles at terminen er 1 oktober! hun vet jo best så det stemmer nok! Men jeg klarer kke å forstå den at jeg ikke var gravid ennå da jeg fikk positiv test! er det mulig!?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå