Gå til innhold

Flere med besteforeldre som gir f...? (Barnas besteforeldre...)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine foreldre er utrolige, stiller opp døgnet rundt og kan ikke få nok av gullet vårt... men nå er det kanskje litt spes. i og med at det er deres første, men regner med at de kommer til å bli tilnærmet like tussete med de som måtte komme senere.

Men foreldrene til samboeren min... jenta vår er 7 mnd. og de har sett henne 2 ganger. De bor 20 min unna. Det skal jo sies at de har 9 andre barnebarn fra før, men de oppfører seg likt mot alle (heldigvis). Jeg klarer bare ikke å skjønne det, at det går ann å være så uinteressert! Vi tilbyr oss stadig å dra dit, jeg pusher på litt, for jeg VIL at de skal bry seg, og vil at jenta vår skal bli kjent med besteforeldre på begge sider, men nå gir jeg opp snart. Kommer jo ingen vei! Samboeren har 3 brødre, så hans foreldre har bare opplevd å være farmor og farfar... mange sier at det er stor forskjell på det, og å være mormor og morfar, men LITT kunne de vel bry seg vel... det er jo barnebarna deres!

Men jeg må vel bare innse at man ikke kan tvinge noen til å bry seg... Selv om det gjør meg rimelig frustrert at noen kan være så likegyldige...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det farfaren som ikke bryr seg noe særlig. Han bor i nærheten av oss og har vel truffet barnebarnet 2 ganger etter jul..

De andre besteforeldrene bor på anordre kanter av landet treffer barnebarnet oftere enn han som bor nærmest... Syns det er trist jeg..

Detter er første barnebarn i begge familiene..

Skrevet

farfaren her viser heller ingen interresse. jenta vår er over 4 mnd nå, og han har ikke sett henne enda. han ringte dagen hun ble født, men ikke siden. har sendt han bilder... nå skal han inviteres til navnefest snart, men hvis han ikke kommer hit da, skal jeg ikke dra til han med ungen heller... han bor noen timer med bil unna da, men jeg synes ikke det er noen unnskyldning når det har gått så lang tid. mamma kjører 2 timer for å komme på besøk i noen timer, for så å kjøre 2 timer hjem igjen...

Skrevet

I denne familien er alle tussete og jeg tror jammen farfaren er værst! Er vi sammen med svigerforeldrene mine en helg, ser jeg aldri sønnen min om jeg ikke ber farfaren hans bestemt om å sette han fra se i 2 sek :) Luksusproblem! Måtte bare fortelle at det finnes motsetninger til deres besteforeldre også!

Men kan dere ikke forsøke å ta det opp med de?

Skrevet

Vi er så heldige at her er alle kjempebegeistret:)

Men kanskje, det er sikkert et "drastisk" tiltak, men slutt å invitere dere selv dit og slutt å invitere dem til dere.. Kanskje de tar et hint?

Skrevet

Jeg sender også masse bilder, også det for å "tvinge dem" til å bry seg. Når foreldrene mine er SÅ opptatt av henne blir det litt vanskelig at foreldrene hans er helt motsatt.

Skjønner egentlig ikke at jeg gidder, men jeg klarer bare ikke å skjønne at det går ann å bry seg så lite om eget kjøtt og blod! Samboeren har vel innsett at sånn er det bare, mens jeg fortsatt prøver og prøver. Sender de søteste av de søte bildene for å vise hva de går glipp av, sender herlige små videoklipp av en liten tulle som holder på å le seg i hjel, men uten hell. Jeg klarer vel som sagt ikke å forandre dem... men det er vel deres tap, de som går glipp av så mye.

HI

Skrevet

Vi har også uintr. besteforeldre. De har sett barnebarnet sitt 4 ganger og nå er han 9 mnd. De bor 1 time unna og det er deres 1. barnebarn. Har prøvd masse forskjellig (og vært veldig positivt innstilt til dem), men har nå tenkt at jeg ikke må la meg skuffe. Jeg kan ikke få/tvinge dem til å bry seg, det er på en måte noe de må gjøre av seg selv. Det er veldig sårt og vanskelig, spesiellt for mannen min:(

Skrevet

Nå har mine barn bare en besteforelder og det er min mor og hun stiller opp og er en skikkelig mormor for dem.så jeg skal ikke klage på henne.

synes det er tris at de mangler de tre andre,men slik er livet.

Skrevet

Så trist å høre om sånne besteforeldre. Man skulle jo tro at de ville bry seg om et lite barnebarn, særlig når de bor så nært, og får tilsendt bilder og allting.

Er de pensjonister eller jobber de? Er de sosiale vesener eller unngår de folk? Hva med å invitere dem dit? Si at barnebarnet deres har lyst til å treffe dem? Har mannen/samboeren deres (siden det var flere som hadde uinteresserte besteforeldre) snakket med foreldrene sine om dette?

Hvis ikke-interessen vedvarer hos dem, er det kanskje like greit å senke forventingene til null, og heller la de andre besteforeldrene få godene med å dulle med barnebarnet sitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...