Lille L Skrevet 13. mai 2007 #1 Skrevet 13. mai 2007 Snuppa er 6mnd og driver hele tiden og snur seg på magen for og sove.. Hun ruller begge veier rundt så jeg mener at hun klarer og snu seg på ryggen igjen. Kan jo ikke ligge våken hele natten og passe på at hun sover på ryggen. Vil ikke bruke sånn babysafe men er det farlig? med, tanken på krybbedød og sånt.. Håper noen kan svare meg..
så var vi 4 Skrevet 13. mai 2007 #2 Skrevet 13. mai 2007 Den største faren er over når de har lært seg å snu seg på mage (og tilbake). Martin sov på magen fra 5-6 mnd.
Lille L Skrevet 13. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 13. mai 2007 Åja oke, så da kan jeg bare la henne sove på magen med god samvittighet.. Takk for svaret:)
Labbetøs Skrevet 13. mai 2007 #4 Skrevet 13. mai 2007 Nåja. Jeg vil ikke skremme eller noe slikt, men jeg vil heller ikke signere på at faren er over. Broren til mannen min døde 7 mnd gammel i krybbedød. Han sov på magen. Jeg kommer til å la min egen snuppe sove på magen når den tid kommer, men jeg er veldig glad i pustealarmen min og bruker den hver natt selv om hun nå sover på ryggen. Den funker kjempefint.
Mammas_2_solstråler <3 Skrevet 13. mai 2007 #5 Skrevet 13. mai 2007 du kan jo bare la henne sove på magen. Hvis du våkner i løpet av natten på grunna av andre grunner kan du jo snu henne tilbake til ryggen, det gjorde jeg når Sara var liten. Men jeg våknet ikke kunn for å snu henne på ryggen. Og en annen ting Ema =) Du må slette dine private meldinger, jeg klarer ikke sende deg privat melding. Vi må fortsette de vi slapp, har prøvd å få tak i deg, men du svarer aldri.
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 14. mai 2007 #7 Skrevet 14. mai 2007 Jeg villle nok snudd henne tilbake på ryggen. Fetteren til mannen min mistet sin vakre datter da hun var over 8 måneder så jeg er litt hønemor når det gjelder det. Jeg kjøpte en pute som gjør att babyen ikke snur seg. Har ikke brukt den på tulla men det er kansje en idee?
msbu Skrevet 14. mai 2007 #8 Skrevet 14. mai 2007 Når de er så store at de snur seg selv, er det jo vanskelig å hindre dem. Min eldste datter begynte å snu seg over på magen for å sove da hun var baby. Jeg likte det ikke, og snudde henne tilbake når jeg så det. Men hun snudde seg selvsagt som hun ville når jeg var ute av rommet eller jeg lå og sov. Jeg fortsatte med å snu henne før jeg skulle legge meg fram til hun var noen år. Nå er hun snart 7 år gammel, og ligger fortsatt stort sett på magen når hun sover. Hun er og blir nok en sånn "magesover". Det kan nok ikke vi foreldre styre. Hvorvidt det er farlig eller ikke, det vet jeg ikke. Det sies vel at det ikke er så farlig lenger når de er så store at de snur seg selv. Velger å håpe at det stemmer. Faren for krybbedød er imidlertid ikke helt over før de er et år eller to. Min fetter døde da han var 8 mnd gml, men han var den eneste av søsknene der som sov på ryggen!! For noen år tilbake var det faktisk en 2-åring som døde her jeg bor, og det ble også kalt krybbedød. Men heldigvis er dette noe som sjeldent skjer. Den største faren er vel fram til 6 mnds alder, tror jeg. Det er umulig å gardere seg 100% mot krybbedød. Man får nok gjøre det man kan, innen rimelighetens grenser. Unngå mageleie (hvis det er mulig), unngå overoppheting, og unngå røyking. Det er disse faktorene som har vist seg å virkelig ha innvirkning på forekomsten av krybbedød. - Men jeg synes ikke det er rimelig å ligge våken selv pga. at babyen velger å sove på magen. Man kan jo ikke passe på dem hvert eneste sekund, døgnet gjennom. Som foreldre trenger vi jo litt søvn selv, også. Og skal man bekymre seg for alt som kan skje, ja, da blir man nervevrak. Og babyens søvn kan jo fort bli forstyrret også, hvis man stadig står opp for å snu den. Hadde jeg vært deg, ville jeg lagt henne på rygg, og så snu henne tilbake når du selv skal legge deg, hvis hun har lagt seg på magen,`+ evt. en gang eller to tidligere på kvelden også. Våkner du på natten, kan du jo sjekke henne, men ikke ødelegg natten for hele familien ved å ligge våken eller bruke vekkerklokke for å kunne sjekke henne. Er du i tvil, kan du jo spørre helsesøster om dette, og spørre hva hun anbefaler. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå