Gå til innhold

er det bare jeg som ikke trives???

Anbefalte innlegg

Skrevet

er 14 uker på vei og føler meg bare feit, og "ekkel". synes ike dette er noe gøy i det hele tatt jeg. spiser sundt og er nokså aktiv, men har gått opp 5 kg allerede, lurer på hvor dette vil ende. og alle 5kg har liksom lagt seg som ett jævla punktert traktordekk rundt magen..... fysj a meg!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sammen her også, er kjempe glad for at vi skal få barn å er utrolig takknemmelig for d, men må bare si at å gå gravid finnes ikke morsomt. kvalm, trøtt,slapp,engstelig, svimmel osv.. ikke kan man gjøre sånn å ikke skal man spise sånn å for ikke å snakke om magen, hadde d nå bare vært babyen som voks, men neida, alle ekstra kilo kommer på magen.. blæh.. så du er absolutt ikke alene om å ikke trives. Men for all del jeg gleder meg noe alldeles sinnsykt til babyen er kommet, kunne ikke ha ønsket meg noe annet. Men kunne godt ha sovet meg igjennom disse ni mnd for så å våkne sammen med den lille..

Skrevet

helt enig. Føler meg ekkel å feit. Ingen som ser at jeg er gravid, ser bare ut som jeg har vært ekstra glad i søtsaker fortiden. er 14 uker på vei, men gleder meg til magen begynner å skrike gravid istede for tykk

Skrevet

Hold ut litt til, så blir det annerledes. Kvalmen gir seg for de fleste og form, humør og energi blir bedre. Dessuten begynner magen plutselig å se ut som en gravid-mage og ikke bare som om man har spist litt for mange kjøttkaker. Det er mye greiere når man slipper å føle at man burde forklare at man er gravid, ikke kvapsete. Ikke bekymre deg for at du har gått opp 5 kg nå, for det første er ikke det så skrekkelig mye, og for det andre går man gjerne opp litt i rykk og napp. Noen uker kan man legge på seg en hel del, så kan det stå stille litt igjen. Hvis du spiser sunt og har det bra er det ingen fare!

Og ikke vær lei deg for at du ikke synes det er så toppen å være gravid hele tida. Det er nemlig ikke så rosenrødt for de fleste. Det er slitsomt og til tider ubehagelig. Akkurat som verden ikke bare er rosenrød med babyer heller. Det er koselig, men også krevende. Det er helt ok å ikke bare ha jubel-følelse hele tida og det betyr ikke at man ikke blir en god mor eller er glad for at man skal få baby.

Skrevet

Det blir bedre!

Plutselig så kommer magen til å se gravid ut og ikke bare tykk og fet!

Og tenk hvor deilig det blir til sommeren da vi alle sammen kan sitte og kommandere folk rundt etter mer is, reker eller jordbær for oss!! Også blir man lettere brun når man er gravid. Disse hormonene er visst godt til noe ;o)

Håper dere får en fin graviditet etter hvert!

Skrevet

Dette går nok over. Følte meg også feit og ekkel i begynnelsen, men det blir bedre når magen begynner å ta form. Kanskje kroppen din bare trengte litt ekstra å bygge på :-)

Nå er jeg 20 uker og har en mage som uten tvil er graviditet og ikke fett. Da er det bare gøy å kle seg i tettsittende gensere og vise det frem.

Jeg har også gått opp 5 kg, men det er OK. Forrige gang gikk jeg opp 20 kg og mistet alt innen 3 mnd etter fødsel, så fortvil ikke :D

Skrevet

tusen takk for alle trøstende ord, så søte og snille dere er;);) det hjelper faktisk litt!!!

Skrevet

Måtte bare si at sånn hadde jeg det også lenge. Men da jeg rundet 20 uker ble alt plutselig mye bedre! Magen kom, og jeg ble mer komfortabel med både min egen kropp og tanken på at det faktisk kommer en baby til slutt. Men husk at det er lov å synes at det er pyton å være gravid av og til :o) man kan ikke gå rundt og være super lykkelig hele tiden!

Skrevet

Ikke vær lei deg. Tror det er en klisjé at aller er så lykkelige i graviditeten. For noen blir det bedre for andre blir det ikke. Men det meste er glemt når babyen kommer!

Skrevet

Hei hei.

Flere i samme båt ser jeg. Selv er jeg gravid for andre gang. Er i uke 13, men alle synes jeg ser ut som jeg er 5 mnd på vei. Magen er som en fotball og har lagt på meg 5 kg allerede enda jeg er mer aktiv enn sist og spiser sundt... snufs.

Sist la jeg på meg 10 totalt helt uten at jeg gjorde noe for det. Alle rundt meg sa - å så flott du holder deg, nå ler de og sier det er så komisk å se meg.

Jeg er en humoristisk person - egentlig men har litt vanskelig for å le av dette berget jeg er i ferd med å bli...

Tilslutt jeg er selvfølgelig glad for at jeg er gravid, men gleder meg mest til å holde babyen i armene, ikke veien dit...

Skrevet

Hei Hei...

Jeg går någravid med nr 2, er 23 uker og klarer ennå ikke helt å glede meg over graviditeten. jeg gleder meg veldig til den lille kommer, men så lenge jeg har vært kvalm ( uten oppkast) 24 timer i døgnet siden 27 desember så er det ikke så lett å være "happy". jeg småspiser for å holde kvalmen litt isjakk og har lagt på meg 13 kg og føler meg "feit". hjalp litt når magen blei som en ball og ikke bare valpefett, emn helt ærlig syntes jeg det er dritt kjedelig når alle kommer og sier " å hallo ¨å stor du er det kan jo ikke være lenge til du skal ha???"

til vanlig er jeg høy og ganske slank:o)

så til alle dere som føler det samme, jeg tror og håper det er ganske normalt.....

og det var faktisk godt å lese at det ikke bare er meg som har det sånn....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...