Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen uker igjen til termin, men man vet jo aldri. Så: Hvordan gjør dere det ang avtaler med pappaen og det å være tilgjengelig/hjemme, ikke drikke alkohol osv? Jeg tenker på å være tilgjengelig til å kjøre til sykehuset.

Min mann har sagt at han ikke skal drikke noe frem til fødselen, og alltid være tilgjengelig på telefon når han ikke er hjemme. Men det hender en sjelden gang likevel at han tar en øl (heldigvis bare en, men det hjelper jo ikke ang køring) eller er i møter og glemmer å ha med mobilen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen problem her. Han er så superspent og tør ikke drikke i tilfelle ;) Det sier han i allefall nå :D

Skrevet

Her er vi enige om null alkohol ca 4 uker før termin - hadde det samme sist. Han skal være 100% kjørbar til enhver tid:o)

Skrevet

Skulle bare mangle at de siste 4 ukene er totalt alkoholfri. Du kan jo heller ikke ta deg en pils, så synes bare det er en selvfølge. Bedre føre var enn etter smart:)

Skrevet

Samboer drikker SJELDEN så vi har ikke laget noen avtale på det.. han kommer uansett ikke til å drikke nå før fødsel.. Men vi har laget avtale om at han må være tilgjengelig på tlf og sjekke den jevnlig itilfelle jeg har prøvd å ringe han.. Er så nervøs for at jeg skal være helt alene når ting begynner å skje og jeg ikke skulle få tak i han..

Skrevet

Dette er nok ikke tiden for å drikke nei. Med 12 dager gjen til termin tror jeg at jeg må innføre totalforbud, selv om vi ikke har hatt noen uttalt avtale om det til nå. Ikke så stort problem siden han drikker sjelden...

Må nok også minne om at telefonen bør være tilgjengelig - ha den på lydløs også i møter! Blir litt nervøs med tanken på å sitte å ringe og ringe og ikke få svar.... Er første fødsel for oss, så selv om vi er blitt fortalt at det oftest tar lang tid og ikke er noen hast, er det greit å være to i situasjonen.

Skrevet

forgje hælg va siste øl hælg førr han! eg har to uke igjen til termin! vi må kjøre langt 2 tima så d e litt spesielt! hadde ikkje bett han om å være heilt alkoholfri vest eg sku berre 15 min avgårde! har familie 5 minutt unna! men han hadde uansett ikkje fått dra på fest lagme kompisan no!

Skrevet

Vi drikker ikke vi, så den er grei..Pluss at han ikke har lappen så da er den åsså grei lissom..blir nok taxi til sykehuset gitt..Eller så kjører jeg selv..

Skrevet

Tror du at du klarer å kjøre selv med 5 min mellom rier? Det hadde ikke jeg klart...

Sambo har ikke lappen, så her blir det taxi. Bor 20 min fra sykehuset.

Skrevet

Synes ikke det gjør noe at han tar seg en øl eller to når han har lyst jeg (så lenge han ikke er beruset da). Kan han ikke kjøre, så tar vi bare taxi. Går jo helt fint det;) Men full får han ikke lov til å bli altså!!

Skrevet

kommer vel ikke til å si noe før det er to uker igjen..men håper jo han forstår dette selv før det da...hehe

han snakket faktisk om det i går at han måtte nyte pilsene no mens han kunne..

Skrevet

Null alkohol de siste 4 ukene..etter forslag fra samboer selv;) Passer meg utmerket...og alltid tilgjengelig på mobil tlf. Han er i dette øyeblikk utenlands med jobben, men fremover nå holder han seg nærme hus og hjem og en meget hormonell frue;) he he..

Skrevet

Samboern min skal drikke på terminen dagen. Heldigvis så føder de fleste ikke på termin daton..

Skrevet

Sambo drikker nesten aldri uansett, men har avtalt at fom nå skal han i hvertfall ikke drikke (er i uke 37). Vi har ikke bil, men vil ikke ha med en alkohol stinkende mann på fødestuen!

Skrevet

Vi har ikke bil, så vi må uansett ha andre skyssmåter. Om sambo drar ut en lørdagskveld i den siste tiden, så skal det gå bra. Han kommer ikke til å drikke seg snydens akkurat, det gjør han aldri. Men tror ikke han får lyst til å dra ut så nære termin uansett jeg.. han er jo like ivrig som meg =) Derfor er det ikke nødvendig med noe forbud/avtale om at han ikke skal drikke den siste tiden hos oss.

Skrevet

Vi har ikkje laga nokon avtale, men vi har ikkje bil så vi skal ta drosje til sjukehuset uansett. Men han har med seg mobilen over alt, slik at eg kan nå han om det skulle skje noko (synes ikkje han har vore flink nok her, men no trur eg han føler at det byrjar bli NØDVENDIG)

Skrevet

Vi bor saa naerme sykehuset at her skal sambo faa drikke saa mye han vil frem til foedsel. Stakkars, man kan da ikke nekte en engelskmann sin oel (i hvert fall kunne ikke det falle meg inn). Men selvfolgelig, bor man langt fra sykehus saa er det sikkert lurt aa holde seg noen uker foer.

Har ogsaa en venninne som maatte kjoere til sykehuset selv for hennes samboer hadde vaert paa eksamensfest til noen timer foer.. Ca 20 min kjoring til sykehus. De bare ler av det, men det er sikkert ganske trafikk farlig!

Skrevet

Har termin 20.juli og vi har blitt enig om at det skal drikkes minimalt med alkohol fra midten av juni... Ska han ta seg en pils eller to skal vi se ann min form først, er jeg helt OK er det ikke noe problemer, men hvis jeg føler at han ikke bør drikke så gjør han det heller ikke!

Skrevet

Sambo får drikke som han vil..skulle det skje noe og han har tatt seg en øl eller to har vi så mange mennesker rundt oss som kjører oss inn, så det går nok bra:)

Uansett drikker han seg skjeldent full og han gjør det nok ihvertfall ikke like før termin:)

Ps- jeg hadde fint klart å kjøre til sykehuset selv forrige gang! Men det er vel ikke akkurat å anbefale hvis man ikke blir nødt..:)

Skrevet

Det der tror jeg pappaen her i huset klarer å styre selv... han er da ikke helt på bærtur. Så vi har ingen avtale på det.

Han har selv sagt at fra 4 uker før termin så skal det ikke legges store planer ... da går han ut i ferie og skal ta det med ro hjemme (eller like i nærheten).

Med tanke på alkohol så tror jeg at han har så lyst til å få med seg fødselen at han ikke kommer til å drikke seg full uansett!

Om han tar seg et glass øl får så være ... greit han kan ikke kjøre, men da får vi ta en taxi. Ingen krise i det.

Skrevet

Sendte gubben ut på fylla i går jeg.. Har igjen 26 dager, og har overhodet ikke noe problem med å sende han ut. Dessuten var det firmafest.

De 2 siste ukene før termin kommer han uansett ikke til å drikke noe. Og hvis han skal gjøre det så spør han hvordan formen min er først.

ER forskjell på å ta EN øl og drikke seg drita. Men vet at min samboer ikke kommer til å røre alkohol når det r igjen 14 dager. Men å nekte han det før det? neee

Skrevet

Enig med Majsa. Får ikke lov til å ut på byen nå, det er kun 3 uker til termin. Men jeg har faktisk ikke tenkt over at han ofte tar en pils (ja, det er bare en) på fredag og lørdag kveld. Men i verste fall kan jo jeg kjøre, el. taxi (spørs litt hvor heftige rier evt). Det ordner seg alltid. Tenker ikke så mye på at han skal være kjørbar, tenker bare at jeg ikke vil ha en full mann med på fødeavd. og vil veldig ha han der som støttespiller!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...