Mamma Brumm Skrevet 13. mai 2007 #1 Skrevet 13. mai 2007 Dere som har gitt barna deres velling, når startet dere med det? Merket dere noe forskjell, sov de bedre på natta for eksempel? Gutten min på 3,5 mnd sover så urolig spesielt på kvelden, vokner mye og lurer på om han kanskje trenger noe ekstra å sove på. Han plages med luft i magen og tenkte kanskje velling kan hjelpe? Noen med erfaringer?
St.Sunniva Skrevet 13. mai 2007 #2 Skrevet 13. mai 2007 De vellingene man kjøper går vel fra 6 eller 8 mnd tror jeg, men du kan jo lage din egen velling da. Ellers kan du jo prøve deg på mme (om det ikke er det du gir da) siden han er såpass liten. Jeg begynte med det da hun var kanskje 2,5 mnd, og hun sov mye bedre da. Kunne også se hvor mye hun drakk, og hun fikk så mye hun ville ha. Jeg gir snuppa mi "hjemmelaget" velling nå (7 mnd). Har 3-4 teskjeer maisgrøt oppi mme-blandingen (ca 135 ml). Men da må du ha andre smokker til flaska da. Kjøpte y-cut til mine flasker.
Labbetøs Skrevet 13. mai 2007 #3 Skrevet 13. mai 2007 Regner med du tenker på sånn begynner velling som en mild påvenning mot grøt. Den må du lage selv, kan ikke kjøpes ferdig. Jeg begyndte å gi det da hun var ca 3mnd og 2 uker. Startet veldig forsiktig og gikk gradvis opp i mengde. Hun sov MYE bedre da jeg begyndte med det (ikke fra førsta dag, siden jeg startet veldig forsiktig siden hun var så ung, men etter noen dager). Vet maaange andre det har hjulpet for også. MEN det hjelper neppe dersom det ikke er sult som er problemet. Er du sikker på at han ikke har nok med mm? Vellingen hjelper f.eks. ikke på luft i magen. Da ville jeg prød med fenikkel istedet. Tror du han kan trenge mer å sove på så er det ikke noe i veien for å prøve, men jeg råder deg til å starte forsiktig slik at du unngår hard mage og mageknip.
jippii Skrevet 14. mai 2007 #5 Skrevet 14. mai 2007 Du kjøper en pakke en pakke emd grøtpulver (enten risgrøt eller maisgrøt til 4mnder-er bare disse 2 sortene som skal blandes ut i mm/mme). Så kan du f.eks starte med en ts pulver i melka som du gir han7henne på kvelden også gradvis øke med 2ts osv.. Som nevnt over må du ha flaskesmokker med større hull.. enten så kjøper du "vellingsmokker", både sanobaby og bambino har..eller så klipper du et avlangt hull i en flaskesmokk du har fra før.
St.Sunniva Skrevet 14. mai 2007 #6 Skrevet 14. mai 2007 Jeg har både Avent og Dr. Brown velling-smokker :-) kalles y-cut på pakningen der mener jeg....så da har du to alternativer til iallefall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå