Mia_I Skrevet 13. mai 2007 #1 Skrevet 13. mai 2007 Hvordan er ordningen for å få dette - får alle, eller må man bo i en bestemt avstand til sykehuset? Vi gar ca 20-30 minutter til sykehuset i bil (avhengig av trafikk), så blir dyrt med taxi om vi må betale selv. Satser på å ta egen bil, men i tilfelle... Får man en rekvisisjon, eller får man refundert eventuelle "bomturer" også?
Kaia25 Skrevet 13. mai 2007 #2 Skrevet 13. mai 2007 Dette lurer jeg også på... i tilfelle jeg plutselig er alene hjemme eller noe.
♥ nr3 i juni 2011♥ Skrevet 13. mai 2007 #4 Skrevet 13. mai 2007 Jeg fikk høre at de som ikke har bil får refundet turen til sykehuset, og at dettte må kreves tilbake fra Trygdeetaten etterpå.
Celine_mamsen Skrevet 13. mai 2007 #5 Skrevet 13. mai 2007 Jeg har fått taxi rekvisisjon både forrige gang og denne. Snakk med Jordmor eller lege, de kan skrive ut en til deg og på dagtid er det også et spesiellt nr. du må ringe som tar seg av rekvisisjoner. På kveldstid og natt er det vanlig taxisentral.
Regnbuemor til 2 Skrevet 13. mai 2007 #7 Skrevet 13. mai 2007 Jeg bor også 20-30 min unna sykehuset. Var hos JM på torsdag og fikk med rekvisisjon. Den er uten dato, siden ingen kan forutse når noe skjer(?). Må betale egenandel for turen som pr i dag er 120,-. Satser på at far skal kjøre oss, men man vet jo aldri....
Mia_I Skrevet 13. mai 2007 Forfatter #8 Skrevet 13. mai 2007 Takker! Må prøve å huske å spørre jordmor om rekvisisjon til uka da... er da i uke 39 :-)
Enitsirk79 Skrevet 13. mai 2007 #9 Skrevet 13. mai 2007 Jeg har spurt både lege og jordmor om dette men ingen av dem kunne gi meg rekvisisjon. Kanskje jeg skal mase en gang til da...
dikke Skrevet 13. mai 2007 #10 Skrevet 13. mai 2007 Man kan få en tur-retur pr svangerskap. Så hvis man reiser ned med rekvisisjon og det er bomtur, så må man betale neste turen selv. Var dette jeg fikk beskjed om når jeg var på KK på fredag.
Bebbies i magen Skrevet 14. mai 2007 #11 Skrevet 14. mai 2007 Det syntes jeg hørtes veldig rart ut. Jeg tror nok leger praktiserer veldig forskjellig. For det er opp til hver enkelt lege å avgjøre om du har behov for rekvisisjon, og mener legen du har det, så det er det en medisinsk grunn for det, f.eks. fødsel på en buss som tar en rundtur i hele bygda før den kommer frem til sykehuset er ikke tenkelig. Så jeg hadde hørt med en lege igjen dersom noen bruker opp rekvisisjonen på en bomtur.
dikke Skrevet 14. mai 2007 #12 Skrevet 14. mai 2007 Jeg fikk beskjed om at dette var det de hadde lov til av NAV. Så da er det vel egentlig likegyldig hva legen måtte syntes når de faktisk ikke har lov til å skrive ut mer enn en rekvisisjon.
2 gutter & huleboer Skrevet 14. mai 2007 #13 Skrevet 14. mai 2007 Du kan få så mange rekvisisjoner du bare vil, spørsmålet er bare om legen eller jordmoren mener du trenger det eller ikke! Er selv taxi-datter og kjører en del selv!! Det er ikke NAV som bestemmer hvor mange rekvisisjoner du får, men lege eller jordmor!
Bebbies i magen Skrevet 14. mai 2007 #14 Skrevet 14. mai 2007 Ja det var sånn jeg også trodde det var. Det ville vært helt utrolig rart om trygdekontoret skulle bestemme det. men det forrundrer meg heller ikke da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå