Gå til innhold

Keisersnitt..... Noen med erfaring her .... ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ser magen ut etter keisersnitt.. ? er arret stort ?

Gaar det lang tid foer man er god igjen etter ks.. ?

Har alltid lurt paa hvordan arret etter ks ser ut.. hvor stort det er osv.. og hvor godt det vises..

Haaper noen kan svare.. skulle gjerne sett bilder om noen har.. :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg måtte ta keisersnitt til slutt. ville jo ikke ta keisersnitt eg da, men fikk plutselig ingen valg. Er nå tre uker siden jeg har født en velskapt liten pike. Har litt vondt i arret enda, arret er veldig fint ca 15 cm tenker jeg og viser ikke, er under bikinikanten.

blir sydd innvendig, det tar lengre tid å sy igjen eller å få ungen ut. dvs 15min fra de skjærer i deg til ungen er ute, og nesten 2 timer å sy deg igjen.. er våken hele tiden

. formen er sonn passe bra, kan ikke løfte tungt på 8-12 uker kan ikke bade heller bare dusje..

Fikk du svar på det du ønsket?

Skrevet

Jeg tok planlagt KS i fjor, har et smil som arr under trusekanten. Kun en tynn, rød strek.

Var litt mørbanket etter operasjonen, men mindre enn forventet, og kom meg relativt raskt.

Operasjonen tar ca en time tilsammen - 5 min på å få ut ungen, og 45 minutter på å sy igjen mamma. Jeg var våken under hele inngrepet og i grei form etterpå. Ja, det gjør vondt når bedøvelsen går ut, men det gjør jo en fødsel uansett....

For meg var det en positiv opplevelse, ingen komplikasjoner og jeg var oppe og gikk dagen etterpå (riktignok ganske sammenkrøpet, men lell...)

Såret mitt ble limt, så jeg hadde ingen sting som måtte tas heller. Så veldig pent ut dagen etter operasjonen, var overrasket over at det var så fint som det var.

Skrevet

Hvordan arret blir til slutt har en del med hud og vevstype å gjøre. Noen har hud som gror raskt og pent og de får nesten ingen arr mens andre får lettere arr. Se på evt sår og kutt du har hatt før om du har arr eller ikke. Et planlagt keisersnitt blir som regel penere enn et hastekeisersnitt fordi legene har bedre tid til å gjøre det pent og ordentlig.

Skrevet

Jeg endte opp med hastesnitt. full narkose. Hadde en del vondt i såret etterpå siden de hadde det litt travelt. Men arret ble veldig fint. Hadde nesten problemer med å se det etter bare et par dager. Legene måtte kikke to ganger selv. he he. De sa jeg hadde godt grokjøtt. Så det er veldig forskjellig fra pers til pers. Arret mitt ble fort bare en hvit strek. Tynn og ca 10cm lang.

Merker ingen ting til det i dag 15mnd etter. Tok noen uker etter snittet før jeg var helt i form igjen. Det verste var å legge seg, reise seg og snu seg i senga. Var også litt vondt å reise seg opp fra sofan feks..

Eneste jeg merker til det nå er at det kan klø litt i arret innimellom,siden magen min vokser igjen pga ny bebis..

Skrevet

Takk for svar alle.. Er bare litt greit å høre om det. få litt informasjon fra folk som har tatt ks.. vet jo aldri om man ender opp med det selv=)

Men bra å høre at arret ikke vises noe særlig, og at det ikke er så mye plager med det i ettertid.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...