Gå til innhold

kløe og ltt svie i underlivet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva kan dette være??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

... og kan dette gå ut over ungen i magen?

Skrevet

vist det svir når du tisser kan det være uvi, det må behandles. men vist det klør kan det vike som sopp kanskje ?? ring legekontoret, de vet vettu :)

Skrevet

det svir ikke når jeg tisser, men når jeg tørker meg... også klør det littegrann... skal til jordmor i morra, så jeg kan spørre henne?! hun veit sikkert... ?!

Skrevet

Høres veldig ut som tidlig stadium av soppinfeksjon. Behandling med canesten er helt ufarlig for fravide, så det skulle ikke være vanskelig å bli kvitt. Normalt å få under graviditet. Det er lurt å behandle soppen tidlig, for jeg skal love deg det kan bli usannsynlig vondt (vanvittig svie). Lykke til:)

Skrevet

ok.. takk for svaret...:) må jeg til legen å sjekke dette eller kan jeg bare kjøpe canesten på apoteket??

Skrevet

Canesten kan du kjøpe på apoteket. Det beste for meg har vært å kjøpe kombinasjonspakningen, både krem og pille. La være å bruke innføringshylsen, den skal ikke brukes av gravide. Høres absolutt ut som det vil løse problemet ditt, tror ikke de som aldri har hatt sopp egentlig vet hvos smerefult det kan være. Og helt ufarlig for barnet:) Men lurt å bli kvitt før fødselen, har hørt rykter om at huden blir mindre tøyelig når man har det. Uansett, lykke til, er sikker på at du merker bedring i løpet av et par dager:)

Skrevet

så man kan kjøpe canesten og behandle uten at man vet med sikkerhet at det er sopp? ufarlig å behandle fordi om det ikke er noe liksom? Har de samme symptomene her...

Skrevet

tusen takk for svaret nanna!! :) jeg har aldri hatt sopp, så jeg veit ikke åssen det kjennes ut...da kjøper jeg canesten så fort som mulig, så jeg blir kvitt det før fødselen..... :):)

Skrevet

Hei Camilla.

Jeg har hatt akkuret det samme som deg, og det var ikke uvi og ikke sopp. Det kommer og går hele tiden. Har prøvd med en canesten kur men det hjalp ikke..

Skrevet

j har det samme. Er ikke sopp fordi har ikke den typiske sopp-utfloden (som er kornet og melkeaktig).. men svir og klør når j tørker meg og er veldig plagsomt. Har tatt noen canestenkurer inn i mellom men har ikke hjelpt noe særlig. Nå har j gått til innkjøp av LACTAL (inneholder melkesyre) på apoteket i håp om at det skal hjelpe. En gele som man fører inn i skjeden før man legger seg. Verdt å prøve kanskje? Skal normalisere ph-verdien.

Skrevet

Har heller ikke alltid så mye utflod når jeg har sopp, enkelte ganger bare svir det fælt (og klør). Har ikke vært plaget så mye med det før graviditeten, men opplever nå at den blir stadig vanskeligere å bli kvitt. Det jeg må gjøre for å bli heeeelt kvitt den er følgende: (ellers kan det bli "nytt" utbrudd med en gang)

- gå med bomullstruser

- ikke vaske spesielt i området, bare dusje med vann

- holde all såpe unna, inkludert dr. Greve

- og hjelp, avstå fra sex en liten periode.

Ellers er det lurt å ta biola etc.og glede seg til man har født og ting blir litt mer normale.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...