Babykilo Skrevet 13. mai 2007 #2 Skrevet 13. mai 2007 Begynte litt forsiktig rundt 7 mnd med bare litt brød uten pålegg, økte ettrhvert og smørte på litt leverpostei. Rundt 8 mnd spiste han ca ei halv skive med leverpostei. Senere prøvde vi smøreost og prim, men det siste likte han ikke. Økte mengde ettrsom hva han ville ha. Unngå altfor mye hele frø, men det kan gjerne være grovt.
mamman`te2flottegutter Skrevet 13. mai 2007 #3 Skrevet 13. mai 2007 Rundt 7 mnd gml fikk han brødskive med smør og leverpostei. Gikk ned som bare den. Han har fått litt smøreost også.
Mamman til Brage Skrevet 13. mai 2007 #4 Skrevet 13. mai 2007 Brage fikk tenner når han var 6 mnd så vi begynnte da, men vi har skjeldent noe på, men innimellom leverpostei
OsloMor Skrevet 13. mai 2007 #5 Skrevet 13. mai 2007 Begynte i går faktisk, snuppa er 8.5 mnd, ikke antydning til tenner, men hun tygger med gummene:-) Det originale pålegget var leverpostei.
Honningmelon Skrevet 13. mai 2007 #6 Skrevet 13. mai 2007 Med eldste begynte jeg når han var 6 1/2 mnd. Han hadde ingen tenner, men det gikk veldig bra, og han elsket brødskive med leverpostei. Minsta er nå snart 6 mnd, og har fått litt smaksprøver på brød, men har ikke fått det som noe fast måltid enda. Hun tygger som bare det, så kan nok egentlig begynne når som helst.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 13. mai 2007 #7 Skrevet 13. mai 2007 5 mnd og dynker det godt i mme foreløpig og han koser seg med matskiva si han.
1kar&1møy&meg™ Skrevet 13. mai 2007 #8 Skrevet 13. mai 2007 jeg har begynt nå når hun er 7 mnd. Har gitt henne skalken sånn at hun venner seg til konsistensen. Er ganske morsomt å se hvor mye kos en kan få utav en skalk altså )
ScaryMama Skrevet 13. mai 2007 #9 Skrevet 13. mai 2007 Han begynte å få noen få biter da han var litt over 5mnd. Begynte først med bare smør, også har han fått smake på litt forskjellig etter hvert. Nå spiser han en hel skive (uten skorper) og favorittpålegget er prim. Han er 6mnd forresten.
På'n igjen Skrevet 13. mai 2007 #10 Skrevet 13. mai 2007 Jr. er snart 9 mnd, og spiser enda ikke brødskive. Vi begynte å prøve da han var ca 7 mnd, og har holdt på mer eller mindre hver dag siden, prøvd med alle typer brød og pålegg, men spytter bare ut igjen... Trodde kanskje han ikke ville ha så store biter, men her om dagen fikk han noen biter bolle og disse gikk ned uten protest.. Så nå mistenker jeg han for å ikke ville ha noe som ikke er søtt nok.... Vi gir ikke opp så før han begynner på skolen så spiser han kanskje brød :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå