Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i dag kjøpt sviskesaft til vår litt over 5 mnd gamle gutt. Han har ikke bæsjet på 12 dager og det plager ham nå (går vanligvis en uke i mellom). Ga ham noen skjeer, han grøsset noe forferdelig men fikk litt i ham. Fullammer og han har aldri fått noe annet så er nok uvant med smaken. Han tar ikke flaske, nekter, vil kun ha pupp. Hvordan gir dere saften? Hvor mye trengs egentlig for at det skal hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han bør få i seg en del for at det skal hjelpe, og da bør det nesten drikke fra flaske, evt. blandet med melk. Har du prøvd forskjellige flasker?

Et annet alternativ er jo å gi sviskepuree, det er mer konsentrert så du trenger mindre og da gir du det med skje. Lettere kanskje?

Skrevet

Min erfaring er at kjøpesaften har null effekt :( Men så kjøpte jeg 2 poser svisker og kokte de en stund,moste i stavmikser og brukte mye av kokevannet og det var sviskesaft med effekt :)

Hvis han ikke tar flaske ville jeg gitt på skje,med sprøyte eller kanskje han vil ha av tutekopp??

På det verste med hard mage kunne gutten min drikke ett helt glass sviskesaft daglig,men han var ekstrem. Hører andre sier de gir mellom 20 og 50ml og får god effekt.

Lykke til,håper gutten din får fart på magen snart da. :)

Skrevet

mi får sviskesaft hver dag, hun er rett over 5 mnder, men jeg blander den i grøten.. blander bare i en god slump.. 2-3 ss vil jeg tro.

vet det er noen som har gidd det samtidig som de ammet, med en sånn sprøyte en får kjøpt på apoteket. (uten nål såklart) lurt den inn i munnviken liksom..

men uansett, så blir han sikkert vandt til smaken snart, tar ikke mange dagene det somregel.

Skrevet

Ja har prøvd mange flasker, han hyler og bærer seg eller ler... Tok flaske et par ganger da han var ca 2 mnd, så ga vi ham ikke det før han var 4 og da nektet han plent. Kanskje jeg skal prøve pure ja... Får kjøpe mandag. Takk for tips. :)

Skrevet

Kjøpte faktisk tutkopp i dag, tenkte å prøve å venne ham til vann, og siden han ikke vil ha flaska er det vel bare å prøve kopp. Får prøve mer sviskesafti morgen. Har tenkt å begynne med grøt snart, tror innkjøringen kommer til å ta laaaang tid for denne gutten ja! ;)

Skrevet

Nå blander jeg meg inn her, men apropos sviskesaft har jeg et spørsmål.

Har bare sett Nestle sitt glass som heter "svisker" på butikken. Fins det fler typer? Fins det sviskepure å få kjøpt eller må man lage det selv?

Min ble litt treg i magen en stund etter at vi begynte med grøt, så jeg har gitt litt sviskesaft i grøten, tar en liten dæsj, sikkert et par ss el.l., og noen ganger har jeg blandet i flaskemelken fordi han var vel ikke så glad i smaken i begynnelsen ihvertfall. Men blandet ut går det nå greit. Er også litt usikker på mengde, man må vel prøve seg litt frem...vil ikke gi så mye for han pleier å bæsje iallfall en gang pr dag til vanlig - tror kanskje jeg ga litt mye noen dager, for da bæsjet han flere ganger om dagen, ble sår i rumpa stakkars!

Skrevet

Fant også bare Nestle sin i dag. Siden lillegutt bæsjer så sjelden utsetter og utsetter jeg å begynne med grøt, men må snart prøve da han viser tegn på at han trenger mer mat og at han kommer til å bruke lang tid på tilvenningen. Får prøve med litt sviskesaft i grøten jeg også, det var lurt. :)

Skrevet

Småfolk har sviskepuré fra 4 mnd.

Skrevet

KozyK, takk for svar, da skal jeg se etter Småfolk sin, ikke sett den i butikkene her men skal se litt nøyere :)

Bekkeblom, å gi sviskemelk i grøten skal visstnok være lurt fordi det gjør grøten naturlig søt i smaken :)

Jeg var litt redd for at junior skulle få veldig treg og hard mage da vi begynte med grøt, men vi begynte såklart med små mengder og det har gått veldig greit egentlig. I begynnelsen ble det faktisk mer fart i magen hans! Han bæsjet mer rett og slett, ikke hardt eller noe. Men nå som det har gått kanskje 1 mnd siden vi begynte, så er han litt treg i magen iblant. Med treg så mener jeg at det virker som han sliter litt med å få ut noe, han lager liksom trykkelyder uten at det kommer noe. Men han har fremdeles avføring hver dag, og den er ikke så veldig annerledes, er litt hardere eller "tørrere" iblant på en måte. Men det har gått overraskende bra egentlig. Så det er ikke sikkert det blir noe stort problem for din heller, hvem vet :)

Skrevet

Jeg gir litt sviskesaft annen hver dag til gutten min og det ser ut til å holde for ham.

Jeg tar litt i en kopp og gir med te skje,går veldig fint.

Ser det var noen som lurte på om det bare fantes nestle sin sviskesaft og ikke noen andre,lurte bare på om denne personen har funnet noe galt med nestle sin sviskesaft,i så fall takker jeg for svar om hva det er.

Skrevet

Det var meg det, mamma til en stor og en liten.

Har ikke funnet noe galt med sviskesaften fra Nestle, grunnen til at jeg spurte er at det visstnok er forskjell på sviskeSAFT og sviskePURÈ, derfor lurte jeg på om det fantes andre sviskeprodukter enn Nestle sin saft. Var så mange her som snakket om sviskepurè, som sikkert er mer konsentrert, men jeg har ikke sett det på butikken, derfor lurte jeg. Var bare det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...