Gå til innhold

Er mennene deres flinke til å hjelpe og avlaste?


BAcer med mirakel-jente :)

Anbefalte innlegg

Er de interessert i babyen?

Føler meg som en alenemor her hjemme :(

Jeg eeelsket å være gravid, og han maste om at han gledet seg til babyen kom slik at han også kunne leke med den. Da hun var født, sa han at han gruet seg til å begynne på jobb igjen etter de to ukene med permisjon, fordi han misunnet meg som fikk være med henne hele dagen.

Etter han begynte på jobb, begynte han på med alle de andre rutinene sine også, som trening etter jobb, fotballkamper, være med venner.. Og der satt jeg.. Moren min kjenne babyen vår bedre enn han!

Han spør ikke hvordan formen min er (som er SLIIITEN! og trøtt!), han spør ikke hvordan det går med den lille.. Han lever livet sitt enda, som det var før vi fikk babyen..

Jeg er så lei meg. Jeg som hadde lyst til å ha to tette, og savnet å være gravid. Nå har jeg ikke engang lyst på flere barn :(

Nå er jeg bekymret for melkeproduksjonen min også. Alt dette påvirker den...

Jeg vet: kommunikasjon, kommunikasjon, kommunikasjon... Men jeg vet at hvis jeg begynner å snakke om dette med han så kommer vi begge til å heve stemmen, og det vil jeg ikke med den lille i huset..

Får se om jeg tør levere henne fra meg til søsteren min imorgen :(

 

Hvordan er deres menn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg er så heldig å ha ein mann som jobbar på båt.Han er heime 4-5 veker og vekke like lenge. Så den perioden han er vekke blir eg jo åleine mor men når han er heime delar vi på det meste. Viss vi må skifte bleie om natta tar han seg av det. Han elskar å ha snuppa på brystet sitt. Han stor kosar seg med ho og har innsett at det er ho som styrer livet vårt no. Han er heilt super.

 

Veldig trist for deg men du må jo berre snakke med han.Er einaste måten dokke kan få ordna opp på. Han må jo ta sin del han òg.

 

Håpar det ordnar seg sånn at de kan kose dokke masse ilag alle tre.

 

 

Klem frå meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er mannen flink til å hjelpe til når han ikke jobber (noe han gjør ganske mye). Men jeg spør han alltid om han kan hjelpe så han har ikke noe valg:)

Det er nok lurt å snakke med mannen din BAcer, så får det heller være om dere hever stemmene litt, bedre å gjøre det av og til enn at den ene hele tiden skal gå og være sliten! Vi trenger alle å få litt avlastning av og til, det kan være slitsomt å være mamma, selv om det er veldig kjekt. Håper det ordner seg for deg og dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

så trist at mannen din ikke ser at du trenger hjelp og avlastning. dere er jo to om å bli foreldre. håper dere får snakket om dette slik at han får et godt og nært forhold til den lille.

 

min mann er veldig glad i ungene, og flink til å hjelpe og avlaste meg. men ofte må jeg be han om hjelp også, jeg er ikke SUPERmamma... han er ikke så flink til å hjelpe meg om natten. han skal tidlig opp på jobb da, så det skjønner jeg jo... men å få sove litt om natten i helgene hadde jo vært fint...

ellers er han flink, og han er veldig interressert i ungene. han er opptatt av å bli kjent med veslemor, siden de bare er så små en gang, som han sier. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Jeg leverte tullemor ifra meg på søndagen, til mamma. Så tok vi noen timer å snakket ut sammen og var alene. Det gjorde kjempegodt! Jeg fikk sagt alt (som var MYE) som plaget meg, og han fikk sagt det han mente.

Det gjorde godt å lette brystet. Nå forstår han litt mer av hva jeg trenger, og hjelper meg med det han kan.

Kjenner jeg er letter til sinns også nå, som er bra for tulla :)

 

Nå går hverdagene litt bedre igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...