Gjest Skrevet 12. mai 2007 #1 Skrevet 12. mai 2007 Er det noen som har tatt mageplastikk operasjon? Og så blitt gravid etter det? Går det bra eller blir mage skinnet veldig strekt? Jeg skal ha en sånn operasjon nemlig sier legen og lurer på om det er best å få alle unga før jeg gjør det. Hvor lenge blir en sykmeldt og evt. sengeliggende etter en sånn operasjon?
spirenr 2 er gutt! Skrevet 13. mai 2007 #3 Skrevet 13. mai 2007 søk på plastisk kirurgi på kvasir. Du får opp noen klinikker og der las jeg om dette (men jeg husker ikke hvor lang tid en blir sengeliggende eller hvordan magen blir ved en gravididtet etter operasjon). Jeg ville nok blitt ferdig med alle graviditetene først for sikkerhets skyld.
eh81 Skrevet 13. mai 2007 #4 Skrevet 13. mai 2007 jeg har tatt mageplastikk for et par år siden. jeg er gravid nå, med min første. grunnen til at jeg tok det var at jeg hadde slanket meg 60 kg, og hadde veldig mye løs hud som ikke gikk å trene bort. jeg synes det var sinnsykt deilig å få gjort det, men det er klart, nå blir det jo litt det samme igjen, med løs hud osv, for man får jo det når man har vært gravid. så det vil nok være lurt å få de barna du skal ha først, slik at du kan beholde den fine magen du får etter en slik operasjon. mener at jeg var sykemeldt i 6 uker. de første par ukene klarer du nesten ikke å gå, og såret trenger tid til å gro. du blir sengeliggende i noen dager, ei uke, kanskje. tar ut drenene etter 2 dager,men du er ikke så veldig oppegående da. men etter det, så går det fort framover. men det er viktig å ta det med ro, slik at du ikke får betennelse i såret. hvis du søker på dr. frøyen, så vil du kunne se endel bilder før og etter osv. lykke til, hvertfall:)
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2007 #5 Skrevet 13. mai 2007 Svigerinna mi har gjort det,og hun holdt seg ikke i ro den fjerde dagen og da gikk det betennelse i sårene. Hun låg til sengs i 3 måneder. Magen hennes er nok så stram og hun har masse strekkmerker fra hun gikk gravid, men om hun blir gravid igjen er det nok sjans for at strekkmerkene vil bli uttrolig stygge. Nå må jo den stakkar lille huden som er igjen strekkes enda mer. Det vokser ikke ny hud ut igjen, så det er logisk at det blir et lite problem. Vent til alle barn er født.
scubagirl med scubababy Skrevet 13. mai 2007 #6 Skrevet 13. mai 2007 Gravidemagen min er "over" arret fra mageplastikken. Min operasjon var for 4 år siden nå i mai, så huden og såret har fått god tid til å gro skikkelig før min graviditet. Arret er veldig fint og "hudfarget" allerede, og ser at magen min nå buler ut over arret. Tror nok dette skal gå bra uten for mange strekkmerker rundt dette arret. Er mere redd for strekkmerker på siden over hoftene mine, og på magen rundt navlen. Men jeg smører meg godt med god fuktighetskrem, så jeg håper at huden på utsiden ihvertfall er myk nok til å tåle strekken som lille nurket forårsaker... Men jeg er ikke så opptatt av huden min. Tror nok at et strekkmerke eller to kommer i skyggen av hva en baby gjør med selvtilliten min..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå