Gå til innhold

Alene med to (eller flere) barn og full jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i permisjon nå, men skal ut i full jobb om et par mnd. Har to små som skal leveres i bhg før jeg drar på jobb. Men jeg ser jo bare hvordan det er nå, som vi har veldig god tid: hele morgenen går jo før vi kommer oss ut døra og får levert eldstemann! Kan ikke skjønne hvordan jeg skal komme meg på jobb i tide om noen mnd. Selv om jeg gjør klart så mye som mulig kvelden før, kan det også på dager uten trass ta veldig lang tid å komme seg av gårde.

Hvordan opplever dere hverdagen? Tips for å få ting gjort litt kjappere om morgenen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om jeg har så mange tips vet jeg ikke, men jeg har to barn, på henholdsvis 2 og 3 år, og vi er ganske raske om morgenen. I løpet av ca tre kvarter er vi i farta til barnehage og jobb. :o) Nå er de såpass små, så det er ikke mange protester ennå, men det er en fast rutine hver morgen, så de vet jo hva som skjer. Det er verst på ettermiddagen synes jeg, når de er slitne, jeg er sliten og vi skal ha middag. Det er liksom den verste tiden. Da er det litt "kaos" til middagen står på bordet, så det blir å forberede middag litt på kvelden i forveien, eller litt "lettvinte" løsninger. Frokost spiser de i barnehagen, så vi trenger bare å vaske og kle oss, og det går greit. Tror at rutiner er det viktigste jeg, det går seg til etter hvert. Vet ikke om dette ga deg svar på noe som helst. Lykke til!! :o)

Skrevet

Jeg var i den situasjonen for noen år siden. Måtte levere to barn før jobb. En i barnehage og en på SFO. Begge deler åpnet klokken 06.45 og jeg skulle være på jobb klokken 07.00. Var et stress uten like å rekke det. Gikk på et vis, men jammen glad jeg slipper det stresset igjen!

Skrevet

Jeg er i samme situasjon, jeg har 2 barn på henholdsvis 1,6 og 7,5 år, det er noe med det at man bare må lage seg en rutine. Jeg står opp først og dusjer og steller meg, så våkner jeg eldstemann som klarer seg selv med påkledning og slikt, så smører jeg niste hvorpå jeg våkner minstatuppa helt til slutt og kler og steller henne.

Begynner på jobb kl 08,00, så jeg står opp 05.45, man må bare avpasse tiden!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...