Gjest Ut på tur Skrevet 12. mai 2007 #2 Skrevet 12. mai 2007 Da vi malte fliser gikk vi i en bygg butikk og fortalte ærend vi var i og så sa de hvilken maling vi skulle bruke. Vi grunna først. Blei faktisk ganske så bra til en BILLIG penge sammenlignet med å bytte ut flisene. De som var der var GRUSOME og vi var veldig happy med resultatet
Murmeline Skrevet 14. mai 2007 #3 Skrevet 14. mai 2007 Vask med salmiakk, det må være heeeeeeeeelt rent;) Bruk litt sandpapir, dette gir feste til malingen. Så heftgrunn, så en god og slitesterk maling. Jeg har gjort dette et par ganger, og da brukt bengalack (oljebasert og blank). Den finnes kanskje ikke lenger? Oljebasert altså... Det ble hvertfall veldig bra, og lett å vaske:)
RajaPia Skrevet 9. juli 2007 #4 Skrevet 9. juli 2007 Bengalac finnes , men blir ikke det litt blankt da??? Den har 90 i blankhetsgrad. Og den lukter.. Spør i en fargehandel, de vet. Har jobbet litt i det selv , men det er 3 år siden , så jeg har glemt mye. Faren min har drevet i faget i 50 år da...
Krolla og Theodor Skrevet 28. juli 2007 #5 Skrevet 28. juli 2007 Sjekk nettsiden til IFI: www.ifi.no - kjempebra! Her får du svar på det meste ang farge og interiør
Mi tesoro *220307* *101109* Skrevet 3. august 2007 #6 Skrevet 3. august 2007 Jeg ville gjort som "Elendig mamma- Prinsesse 19/9". Men ville ikke brukt bengalakk, men en vanlig maling men en del lavere blankhetsgrad enn bengalakken.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #7 Skrevet 31. mai 2008 Jeg har brukt vanlig lady veggmaling, vannbasert. Kjede meg litt en uke sambo va på jobb å malte flisene hvite. De var styggbrune men med blomster, ble faktisk tøft etter de ble hvite, man ser konturene. Er ca to år siden, ser bra ut ennå...utrolig nok .)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå