Gå til innhold

hva anbefaler dere male fliser med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

mellom kjøkkenbenk og skap?

Videoannonse
Annonse
Gjest Ut på tur
Skrevet

Da vi malte fliser gikk vi i en bygg butikk og fortalte ærend vi var i og så sa de hvilken maling vi skulle bruke. Vi grunna først.

Blei faktisk ganske så bra til en BILLIG penge sammenlignet med å bytte ut flisene. De som var der var GRUSOME og vi var veldig happy med resultatet ;)

Skrevet

Vask med salmiakk, det må være heeeeeeeeelt rent;) Bruk litt sandpapir, dette gir feste til malingen. Så heftgrunn, så en god og slitesterk maling. Jeg har gjort dette et par ganger, og da brukt bengalack (oljebasert og blank). Den finnes kanskje ikke lenger? Oljebasert altså... Det ble hvertfall veldig bra, og lett å vaske:)

• 1 måned senere...
Skrevet

Bengalac finnes , men blir ikke det litt blankt da???

Den har 90 i blankhetsgrad. Og den lukter..

Spør i en fargehandel, de vet.

Har jobbet litt i det selv , men det er 3 år siden , så jeg har glemt mye.

Faren min har drevet i faget i 50 år da...

• 3 uker senere...
Skrevet

Sjekk nettsiden til IFI: www.ifi.no - kjempebra! Her får du svar på det meste ang farge og interiør

Skrevet

Jeg ville gjort som "Elendig mamma- Prinsesse 19/9". Men ville ikke brukt bengalakk, men en vanlig maling men en del lavere blankhetsgrad enn bengalakken.

• 9 måneder senere...
Skrevet

Jeg har brukt vanlig lady veggmaling, vannbasert. Kjede meg litt en uke sambo va på jobb å malte flisene hvite. De var styggbrune men med blomster, ble faktisk tøft etter de ble hvite, man ser konturene. Er ca to år siden, ser bra ut ennå...utrolig nok .)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...