Gjest Skrevet 12. mai 2007 #1 Skrevet 12. mai 2007 gullet mitt på 1mnd har vært så urolig i dag... griner å sutrer og skal bare ha mat(selv om hun har spist enormt mye allerede) hun er kjempe varm i pannen, men kald på hendene(hadde ikke feber - 36.6).. noen som har erfaring med lignende og vet ka dt kan være?? virker som hun har vondt i magen eller sliter med å bæsje eller noe... krøker seg hvertfall sammen a v og til og setter i et hyl... noen som har råd ang baby md vondt i magen?? noe spesielt som hjelper?? tuusen takk for svar, vist noen gidder... klem
♥ Mamma'n til go'jenta GRAVID♥ Skrevet 12. mai 2007 #2 Skrevet 12. mai 2007 De har noe som heter økedager/økedøgn innimellom. Da spiser de HELE tida, hvertfall gjorde Julie det. Må bare amme og amme hver gang hun skriker. Hvis det hjelper, så høres det ut som om det er det... LYKKE TIL!
Stratos med 3 barn Skrevet 12. mai 2007 #3 Skrevet 12. mai 2007 Pleier jo å gå over av seg selv, men det høres ut som om du må passe på hva du spiser.... Noen er kjempe ømfintlige når de er så små. At de har enkelte dager hvor de er mye ved puppen er helt vanlig. Det kalles økedøgn og vil opptre med jevne mellomrom. På den måten øker babyen selv melkeproduksjonen din i takt med behovet den har for mat Var det svar godt nok tro???
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 12. mai 2007 #4 Skrevet 12. mai 2007 Så lenge det hjelper å amme så ville jeg gjort det. Det gjør jeg til mitt gull på 1 mnd! Av og til lurer jeg på om det hadde vært lettere å levd et liv som nudist så slipper jeg å kle på/av meg hele tiden hehe
Gjest Skrevet 12. mai 2007 #5 Skrevet 12. mai 2007 ja kanskje det er det.. for begynte i går kveld... hun ville ikke sove bare spise heele tiden. ble aldri mett liksom.. hehe.. men varer det lenge eller? blir jo så sliten av å amme hele dagen.. hehe.. hun holder på sånn mest om kvelden*/ettermiddagen.. på formiddagen er dt "normal" spising...
manonym Skrevet 12. mai 2007 #6 Skrevet 12. mai 2007 Du har fått svar på hvorfor hun spiser så mye, så får jeg prøve å gi noen tips på vondt i magen=) Stryk magen (med klokken), og trykk beina opp mot magen (at han får knærne opp på magen om du skjønne;)) noen ganger om dagen. Dette kan hjelpe. Å la babyen ligge en del på magen på hardt underlag hjelper også mot å få luften ut. Både raper og fiser i ett kjør da av og til=)
snartmammapåny Skrevet 12. mai 2007 #7 Skrevet 12. mai 2007 Kan hørest ut som økedøgn. Om hun har veldig vondt i magen så prøv å gi henne sukkervann, det er veldig effektivt på mini her iallefall. 1dl vann og 1-2ss sukker. Gi barnet 2-3 ts av dette.
♥ Mamma'n til go'jenta GRAVID♥ Skrevet 12. mai 2007 #8 Skrevet 12. mai 2007 Hei igjen! Økedøgna har visst forskjellig lendge hos forskjellige barn. Julies økedøgn har stort sett vart ett døgn. Så antakelig er det bedre hos dere igjen i morra...
Gjest Skrevet 12. mai 2007 #9 Skrevet 12. mai 2007 stratos...: ja det var et kjempe bra svar:) tusen takk.. ble litt klokere..hehe. ikke alltid like enkelt å være førstegangs mamma.. Rose: blir jo så sliten av å amme hele dagen. både jg og brystvortene blir utslitt.hehe. blir ikke du?? fant ut en måte som roet henne litt nå.. la hun til brystet men puttet smokken mellom, så hun ikke sutter på meg... for er vist bare kosen hun var ute etter.. hehe.. nå ligger hun fornøyd og koser seg md smokken men merker hun har litt magetrøbbel..
Gjest Skrevet 12. mai 2007 #10 Skrevet 12. mai 2007 tusen takk for svar og råd:) skal prøve det ut så ser vi om hun blir bedre klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå