Gå til innhold

Små barn/babyer har ikke glede av andre barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mener det er på dette fora jeg har lest at små barn ikke trenger å ha feks 1 års barnebursdag og gå i bhg fordi de ikke har særlig glede av andre barn.

Nå er sønnen min 8 mnd og jeg kan ikke fatte og begripe hva dere mener! Mulig min gutt er unormalt sosial eller at han vil forandre seg til usosial innen han blir 1 år, men pr i dag er han kjempe glad hver gang han møter andre barn!

Han elsker lekene sine og kan holde på med de i timesvis alene og sammen med oss. Kommer det andre barn på samme alder i tillegg har dagen hans vært optimal, slik jeg har lært å kjenne han ihvertfall. Og slik har han egentlig alltid vært! Kjempe fasinert av andre barn....

Hve er egentlig deres erfaringer med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring er lik din. Min datter på 8 mnd elsker å være med andre barn. Ler og storkoser seg når det er barn på besøk.

Skrevet

sånn er det her også og hun er 5,5 mnd men har vært sånn ganske så lenge

Skrevet

Minsten på 8,5 mnd her elsker sin storebror!! Han snur seg alltid etter han, de leiker og tuller sammen og minsten ler av storebror sine sprell. Han har STOR glede av sin bror. Han liker også andre barn og blir smilende og blid når de tar seg tid til å ligge på golvet hos han.

Skrevet

Min gutt på 5 mnd synes det er kjempestas med andre babyer og der har han i alle fall synes i to månder om ikke lengre

Skrevet

Jeg har også bare motsatte erfaringer med det!

Snuppa på 7mnd, bare ELSKER sin storebror på 2år.

Hun har bestandig fulgt alt han gjør med blikket. Så fort hun lærte å smile, var han den første hun smilte til. Akkurat dt samme med å le... Hun ler av hver minste ting han gjør! Er så utrolig herlig å se på!

Skrevet

Hmmmm.... Hvor ble det av alle de som en gang har argumentert med dette a (ikke glede av andre barn)?

Er det bare jeg som har sett det eller? *huff da*

Har liksom stussa på dette lenge nå og måtte bare høre, men det ser jo ut for at alle har de samme erfaringene som meg, så da har jeg nok bare drømt kanskje.... :)

HI

Skrevet

Min datter på 11 måneder blir helt gaaaaal når hun ser en annen vogn hi hi. Kan være på andre siden av gaten og hun begynner å hyle hi hi =0) I mange måneder har jeg merket den gleden hun har av å være sammen med andre unger. Så att hun ikke har fått barnehageplass er bare trist =0(. Min datter elsker også masse mennesker rundt seg. Har hatt det siden dag en så hun er vant til mange mennesker.

Er bare veldig glad over å ha en sosial unge, når a mor er lik selv ha ha =0)

Håper nr 2 blir like munter =0)

Skrevet

Litt på siden, men du skal ha to tette du å? Hvor tette blir de?

Unnskyld at jeg graver, men her blir det en 14/15 mnd mellom ungene :)

Skrevet

Jeg har aldri hørt det utsagne ditt før HI,men er dermed ikke sagt at det aldri er sagt.

Skrevet

Jeg skal ikke påstå at det er her på småtroll, men at det er på dinbaby er jeg helt sikker på!

Det er de som skal ha barna sine hjemme et år til og ikke i bhg jeg har sett bruke denne argumentasjonen + endel som ikke tenker å ha bursdagsselskap for ettåringene sine.....

Men samme det! Bare glad flere har det som oss jeg, for det er så koselig å se på de små :)

Skrevet

barn har da glede av hverandre trodde da jeg. det har ihverfall minsten på 10mnd elsker å treffe mennesker. selv om jeg skal ha gutten hjemme et år til så skal han treffe barn

og bursdag skal han ihverfall ha. mor gleder seg som en unge allerde.

er jo første bursdag.

hmmmmmm

Skrevet

hva ikke meningen å trykke anonym

Skrevet

min er snart et år, og han syns det er kjempegøy å treffe andre barn. Spesielt syns han det er gøy når det er noen som er et par år eldre, følger etter, og flirer:-) Det jeg tror du sikter til å ha hørt, er at de ikke begynner å leke sammen før v 2-3 års alderen. Frem til det har de nok glede av hverandre, men de leker med hver sine leker mer ved siden av hverandre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...