Tamline Skrevet 12. mai 2007 #1 Skrevet 12. mai 2007 ...på papiret når jeg tørker meg. bør jeg ringe føden for det? Ikke kommet noe i trusa...11 dager til termin
Fire småtroll Skrevet 12. mai 2007 #2 Skrevet 12. mai 2007 Er nok en sporblødning som bare betyr at livmortappen din er i ferd med å modnes, trenger ikke ringe føden for det. På info-papiret jeg fikk av jordmor står det at du må ringe føden med en gang hvis du blør mer enn mens, eller har konstante smerter uten opphold mellom, det kan bety at fødselen går veldig fort eller at det er noe galt. Men ellers er det normalt med små sporblødninger når det går mot fødsel. Kanskje det er din tur snart gitt! Lykke til!
Bebbies i magen Skrevet 12. mai 2007 #4 Skrevet 12. mai 2007 Nå var jeg her inne for å se om det sto noe om akkurat det der og jammen hadde ikke du skrevet inn :-) Jeg har akkurat vært på do og når jeg tørket meg blødde jeg litt. Akkurat som du beskriver. Ikke noe i trusa. Jeg tror jeg skal ta meg en dusj jeg og se ann kvelden litt. Men blør jeg noe mer så ringer jeg føden bare for å få svar fra de også. Jeg har 21 dager igjen til termin i dag.
Tamline Skrevet 13. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 13. mai 2007 jeg har ikke blødd noe mer i dag jeg...bummer:( får sånn forhåpninger om at d skal skje noe, men nei.. du da "bebbis i magen"?
Bebbies i magen Skrevet 13. mai 2007 #6 Skrevet 13. mai 2007 Jeg har blødd litt til. Men bare merket det engang etter at jeg tørket meg. Men det er noen timer siden nå, og ikke blødd etterpå så det er nok ikke noe her heller :-( Nå vasker jeg og rydder masse, kanskje det hjelper :-) Selv om jeg innerst inne vet at hun kommer når hun er klar. Men jeg vasker jo også fordi det trengs, så det er godt med litt overskudd :-)
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2007 #7 Skrevet 18. mai 2007 Jeg er i uke 35+5. For ca en uke siden hadde jeg ca 2 stk. bittesmå blødninger hver dag i 4 dager. Jeg gjorde da som det står i de fleste gravidbøker, å ringe føden. De sa at det var riktig av meg å ringe, og ba meg komme ned for kontroll (de ville vel først og fremst utelukke at morkaken lå nedover). De tok hjertelyd på babyen (stropp rindt maven i ca 30 min), og de tok vaginal ultralyd og vanlig ultralyd. Alt var i orden, og morkaken l¨å langs ryggraden min. Jeg ble veldig lettet, og tok det ikke så tungt neste gang jeg blødde bittelitt (ca 5 dager etter siste gang). Grunnen til at jeg ikke ble redd neste gang var kun fordi jeg hadde blitt testet, noe jeg syns også du bør gjøre. For hvis morkaken ligger ned, kan dette føre til svikt i næringsforsyningen til babyen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå