Anonym bruker Skrevet 12. mai 2007 #1 Skrevet 12. mai 2007 dere som har vært i bryllup i løpet av de siste årene; hvor dyr gave kjøpte dere (sånn ca) og hvor nær var dere til de som giftet seg? Jeg har ikke vært i bryllup siden jeg var barn, og skal nå i tre bryllup til sommeren. Er veldig usikker på hvor mye det er vanlig å gi gave for. Skal sammen med mannen min i alle tre, men i alle tilfeller er det egentlig bare jeg som kjenner de som gifter seg. I det ene skal jeg være forlover for en barndomsvenninne, i nummer to er det min kusine som jeg har en del kontakt med som gifter seg og i nummer tre er det en studievenninne jeg har kjent i to år.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2007 #2 Skrevet 12. mai 2007 Gave til ca 1000 fra et par er veldig vanlig. Ihvertfall hvis dere er invitert på full middag. Ville gitt mer hvis jeg var forlover.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2007 #3 Skrevet 12. mai 2007 Var i bryllup for 2 år siden hvor brudeparet ønsket seg kongle serviset, vi endte med å kjøpe kaffeservise til 12 personer. Vil ikke nevne summen engang. Jeg var forlover da. En tusenlapp ville jeg nok gitt om begge er bedt til middag, noe mer om det er nære personer, og litt til om jeg skulle være forlover. Men for gudsskyld, la lommeboka bestemme! På en annen side, en veit som regel om bryllupet i god tid, så det bør være mulig å legge noe til side.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2007 #4 Skrevet 12. mai 2007 Da jeg var forlover brukte vi ca 2000. Ellers har det ligget mellom 500-1000. Vi har alltid vært bedt som par. Tror jeg ville ligget 700-1000 på kusine og 600-700 på studievenninnen. Kommer også an på om du er innvitert til middag eller kaffe, og og litt på din egen økonomi, men under 500 ville jeg ikke gått som middagsgjest.
♥Snulder Skrevet 13. mai 2007 #5 Skrevet 13. mai 2007 Jeg og sambo var i bryllup i går. Vi hadde med oss gave med verdi 1000,-. Er man bedt og takker nei til å komme så er det vanlig å levere gave for ca 300-400, er man ikke bedt, men ønsker å gi oppmerksomhet så ligger prisen på 100-200;) Dette er stort sett standarden her jeg bor.
Milletrille Skrevet 13. mai 2007 #6 Skrevet 13. mai 2007 går man som par er 1000,- kr greit syns jeg. Kanskje litt mer hvis du er forlover, og litt i underkant hvis det er noen man ikke har så mye kontakt med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå