Gå til innhold

Når kommer den neste?


Gjest

Anbefalte innlegg

 

Har dere begynt å planlegge å lage den neste i rekkene nå?

Ser det er så mye snakk om aldersforskjellen mellom søskene og at den ikke må være for stor. Har allerede fått spørsmål om vi ikke snart skal prøve på nr 2. Men her hos oss har vi overhode ikke begynt å tenke på en bror eller søster til Andrea. Vil gjerne bli færdig på skolen først og helst ha hatt en jobb innen den tid. Er det bare egoistisk av meg at jeg lar henne være uten søsken ihvertfall til hun blir minst 4 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei du er overhodet ikke egoistisk. Jeg selv har to brødre som er 10 år eldre en meg. Det er først i den senere tid man har fått kontakt. de flyttet ut da jeg var 8 så jeg husker ikke så mye. Sønnen til samboer er 14 år nå og bor hos oss,og vår sønn er 9 mnd,så her er spriket ennå større. 4-5 år gjør ingenting.Hvis mann får barn for tett føler jeg at mann ikke får kost seg fult ut med de forskjellige stadiene de skal igjennom. Jeg orker ikke tanken på og være gravid igjen så fort med kvalme og ubehag samtidig som jeg har et krevende barn som er der hele tiden og krever oppfølging.Kos deg med Andrea til tiden er inne for neste mann. Til alle dere som velger å få barn tett så er det mange positive argumenter for det og,jeg snakker bare utifra meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynner vel så smått når Linea er 2,5 år... Føler det liksom er passe alders forskjell.. Er attpåklatt selv og stortrivdes, men hadde ikke hatt noe i mot å ha en lekekamerat under samma tak. Synes uansett det er opp til dere MammanTilAndrea når dere ønsker å begynne på nestemann eller om dere vil ha en til i det hele tatt... Det skal jo tross alt passe å ha barn også, da!!

 

Dunna, du er søt og diplomatisk!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storebror her var fire år. Hva er problemet? ikke alle er laget for to tette.

Her blir det ikke flere. To unger med astma der den andre i tillegg har en funksjonshemning og atopisk eksem er nok for meg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre barn med stor spredning, den eldste er 19, neste er 13 og minstemann på 8 mnd. Siste var jo ikke helt planlagt, så her ble det veldig langt i mellom. De to første var veldig planlagt og jeg hadde bestemt meg for at nummer to skulle komme når eldste skulle begynne på skolen, for da fikk jeg anledning til å være hjemme det første skoleåret hennes. De har hatt stor glede av hverandre til tross for alders forskjellen. 13 år og storesøster som er russ er også veldig topp.... Mellom meg og min søster var det 10 mnd, og jeg hadde bestemt meg for at mine skulle få lov til å ha hver sin barndom og ikke måtte sloss for oppmerksomhet... Men selvsagt, alle må få lov å gjøre det de har lyst til. Oscar får også veldig mye oppmerksomhet av sine to "gamle" søsken, men det er klart at han fort vil bli "enebarn" når de to andre flytter ut, men da har han jo også noen å rømme til... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok ikke noen flere her. Har 4 planlagte, så det holder... Er 20 mnd mellom de to elste, 5 år til neste og 2,5 til sistemann.

 

En kan vel vanskelig planlegge hvor mange og hvor tette de skal være ut fra hva alle andre mener. Det er ikke egoistisk av deg å vente. Det er jo tross alt du som skal være mamma da. Ikke alle som spørr når neste kommer.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel helt opp til hver enkelt hvor stor avstand man ønsker mellom barna sine! Og det er overhode ikke egoistisk å vente.

 

Vi ønsker to tette, så her ligger mulighetene åpne for at en spire fester seg når den måtte ønske :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir lenge til det! :D

Må finne en mann først, som har lyst på barn!

Hvis han er barnløs og det ikke er for lenge til jeg finner'n, så håper jeg på å bli ferdig på skolen - jobbe et år, og så få to tette.. Blir uansett mange år mellom første- og andremann.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

 

Her blir det heller ikke flere før Emma nærmer seg 4. Elias er 2,5 år eldre enn Emma og jeg er sjeleglad at det ikke er mindre. 4 år + må være perfekt. I alle fall for oss:)

 

Om dette er egoistisk eller ei - sikkert mange som syns det, men det er jo tross alt meg (oss) dette skal fungere for, så det lar jeg være min(vår) avgjørelse. Andre får mene hva de vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil vente med å prøve til Lotte er 2år iallefall. Har jo Linea som blir 2.5 år nå i mai.Synes at det bør være opp til hver enkel når en vil ha neste.Noen passer det bedre med tette en andre.Er fornøyd med mellom rommet mellom mine=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi begynner sikkert å prøve rundt juletider. pga vår alder (31+39) synes vi ikke det er noe å vente med. siden jeg er enebarn ville jeg i utg pkt vente litt, men innser at barna vil sikkert har stor glede av hverandre hvis aldersforskjellen ikke er for stor. Kusinen min er fire år eldre enn sin bror, og selv om de har et godt forhold sier hun at det er noe helt annet å se sine egne barn som det er kun to år mellom, de har et helt annet forhold.

 

Dessuten er det bare 15 mnd mellom mannen min og hans søster, og det har visstnok vært veldig positivt, han ville ikke hatt noe impot en ny en veldig fort! men jeg skal jo jobbe litt først, slik at det kan bli huskjøp på oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...