phantomet Skrevet 12. mai 2007 #1 Skrevet 12. mai 2007 Idag har phantom-mannen vært så sinna her at selv phantomet ble noe overrasket. Som dere sikkert har fått med dere har vi et noe invaderende forhold til naboene. (Svigers) der de tar seg til rett som det passer seg. Til alt overmål så har samboeren til lillebror komme med jevnlige sukk og kommentarer ang. den mindre intelligente hunden. Den stakkars lever et skikkelig "hundeliv" ifølge henne. Hun har ingen kjennskap eller kunnskap om hunder, men mener seg ekspert like fullt. Igår spurte svigerinnen om hun kunne få ta med seg hunden hjem til dem, for de hadde ingen spesielle planer, og "han synes jo det er så fint å være sammen med oss.....!" Der jeg svarte nei, for det passer dårlig. Og så slang jeg med en forklaring om at nå er den mindre intelligente hunden i full gang med treningsopplegg, som både koster tid, energi og penger, og vi ønsker ikke at noe av innsatsen skal bli spolert. Hun surmulte, men det ble med det. Idag da phantom-familien kom hjem fra handlerunde oppdager vi at hunden har vært ute av hundegården mens vi var borte. Og siden svigerinnen er hos naboen, tar phantom-mannen seg tid til å spørre henne om hun har rørt bikkja. Noe hun bekrefter, hun har lånt et "flexi-bånd" (Noe som er absolutt ikke lov å bruke på hunden, som svigers ville gi oss til jul, men vi sa de kunne bytte det i noe annet. Noe de da tydeligvis ikke har gjort likevel....) og gått tur med den "stakkars" hunden. Da smalt det vist i pappen til phantom-mannen. Og han ga tydelig beskjed om at vi ikke ønsker at hun eller noen andre skal røre bikkja. Og at hun fikk vite dette igår, men like fullt tok seg til rette. "Er det noe ved vi har sagt til deg, som har vært vanskelig å skjønne?" Etterpå gikk han til lillebroren og ba ham kontrollere samboeren impulser, siden det tydeligvis var vanskelig for henne å skjønne at hunden er vår, og vi bestemmer hva den skal og ikek skal gjøre.... Det blir vel familie-idyll av dette? Vi må låse døren for å holde svigermor ute, og låse hundegården for å holde den mindre intelligente hunden inne, og den mindre intelligente svigerinnen ute... Jada..sånn kan det jo også fungere...
Attpåklatten :-)™ Skrevet 12. mai 2007 #2 Skrevet 12. mai 2007 Kjære deg, Jeg vet at du vet, jeg vet at du vet hvorfor alt dette skjer og hvordan det kan løses, derfor vet jeg at du vet hvor du må begynne:-) Håper dere setter igang snarest og kanskje dere rett og slett er i nytt bo om noen uker eller få mnd.......det hadde vært en liten re-birth for hele phantom-familien det, både store og små, tobente og firebente;-) Heier på spennende tider! Klem fra meg
Karomamma Skrevet 13. mai 2007 #3 Skrevet 13. mai 2007 Huff, jeg må nesten le. Dette grenser til det tragiske, spør du meg. Ja ja, som du vet så tenderer jeg til å være enig med Klatten
Trollmora Skrevet 14. mai 2007 #4 Skrevet 14. mai 2007 Jeg sier bare en ting: Er det virkelig mulig å være mindre intelligent enn bikkja????? Håper du om ikke annet vurderer Attpåklattens råd!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå