Gå til innhold

Hjelp! Navn på søsken - noen synspunkter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samme som på navnedebatten.

Jeg venter mitt første barn nå til sommeren, samboeren min har to jenter fra tidligere. Jeg har "alltid" syntes at Mathilde er det fineste jentenavnet jeg vet om, og har så lyst til å bruke dette dersom vi får ei jente. Problemet er bare det at minstejenta til min kjære heter Vilde... Hva synes dere om Vilde og Mathilde? Går det an å kombinere eller blir det for dumt? Synes selv det høres veldig rart ut, men blir liksom ikke enig med meg selv! Hva synes dere?

Ellers så har vi et alternativ i Elida - noen kommentarer på dette? Ikke så vanlig kanskje.

Blir veldig glad for alle synspunkter!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke det er for dumt å kombinere, men kanskje dere må snakke med barnas mor også? Mathilde er iallefall kjempefint!

Skrevet

synes både Mathilde og elida er fine navn jeg

Skrevet

Selv om endingen klinger likt, så er navnene ulike. Så gå for Mathilde du =)

Skrevet

ville nok gått for Elida

Skrevet

Hvorfor er det egentlig så viktig at navnene til søskene passer sammen?

Hvis de har samme mor og far så blir det vel ofte lignende kriterier i utgangspunkt og dermed kanskje navn som passer sammen.

Men jeg tror ikke at det skulle være det viktigste.

Jeg synes det er viktig at det er tydelig forskjell på navnene når du roper på dem eller når du prater om dem.

Men ellers ville jeg nok gått for det navnet jeg liker best.

Skrevet

kjempefint med mathilde, og det er jo et helt annet navn enn Vilde. Gå for det!!

Skrevet

Hadde det vært Hilde og Mathilde ville jeg vært mer skeptisk, men Mathilde og Vilde er da ikke så likt. Bare koselig at de har navn som klinger litt likt - så blir de litt ekstra søsken :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...