*TINCO* Skrevet 12. mai 2007 #1 Skrevet 12. mai 2007 hei kloke mammaer! no er det 10 dager siden besjebleie her i huset og kolikk skrikingen begynner å komme tilbake (hjelp!!!) sist gang det gikk såpass lenge (14dager) var vi hos legen og fikk beskjed om å bruke laktulose... turde ikke det =) siden han fikk kolikk av at eg åt melkeprodukter (stod på laktulosen at man skulle gi med forsiktighet ti barn som er laktoseintollerant)... jah, då kom bleien etter kiropraktobesøk men det gjor den ikke denne gangen. så spørsmålet mitt er: kan eg gi sviskesaft?? eventuelt blande det ut med noe? jeg fullammer og han er 2,5 mnd. ja jeg vet det er vanlig at det kan gå så land tid, men her så er det vondt og plagsomt for skjønningen min....
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 12. mai 2007 #2 Skrevet 12. mai 2007 Trodde ikke at en skulle gi sviskesaft før de var 4 mnd,så jeg hadde ikke turd å gi det til en så liten baby. Kanskje du kan pumpe deg litt og gi litt malt i melken du har pumpet ut?
*TINCO* Skrevet 12. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 12. mai 2007 men om eg blander det ut i kokt vann? hvor mye malt som skal til? sånn per dag/måltid?
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 12. mai 2007 #4 Skrevet 12. mai 2007 Ja,du kan sikkert blande det ut i kokt vann,hvor mye som skal til vet jeg ikke,men du får kjøpt det på apoteket og der kan du jo rådføre deg,men regner også med at det står noe om det på malten.
snartmammapåny Skrevet 12. mai 2007 #5 Skrevet 12. mai 2007 vi gir mme og har ca en ts i hvert måltid. Så du kan jo prøve å gi en flaske med litt vann med malt i etter hvert måltid. Malten kjøper du på dagligvarebutikken.
Babyfacepsycho Skrevet 12. mai 2007 #6 Skrevet 12. mai 2007 egentlig står det 4 mnd på sviske saften (og sviskepuren). Men vesla våres har fått det siden hun var så liten. Og det hjelpte godt her, og hun fikk ikke vondt i magen av det. Men står jo som sagt 4 mnd. Der må du rett og slett velge selv om du vil eller ikke. Eller så kan du prøve og gi 1 t- skje malt på en dag. (så justerer du mer/mindre ut etter resultatet.) For at malt skulle hjelpe på vesla så måtte hun ha en halv t-skje til hver flaske melk hun fikk. (fikk da mellom 4 og 6 ganger i døgnet.) Men begynn med 1 t-skje du. Og du kan enten pumpe deg litt og blande det i mm. Eller så kan du blande det i litt kokt vann. Eller du kan gi det som det er, foreksempel på smokken. Det har vi gjort noen ganger hvertfall. Håper det ordner seg. =o)
*TINCO* Skrevet 12. mai 2007 Forfatter #7 Skrevet 12. mai 2007 har prøvd malt før men skal prøve å gi litt mer no... det er så kjekt med litt forskjellige svar =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå