Gå til innhold

igangsetting...hvor lang tid tar det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir antagelig satt igang paa mandag og da er jeg 15 dager over termin. Hvor lang tid tar igangsettingen? og hva er det egentlig de gjoer for aa starte det? Vil det sansynligvis bli foedsel paa mandag eller maa jeg regne med at det vil ta noen dager etter igangsettingen foer jeg faar babyen min i armene mine? blir kjempeglad for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke modnet noenting... og på meg så satt de inn en stiktabelett tirsdag morgen... så en tirsdag kveld

SÅ gikk vannet klokken 07.00 onsdag morgen. Fikk tulla 20.05 :)

Skrevet

jeg er ogsaa veldig umoden. fikk vist en finger igjennom sa hun. jeg er saa redd for at det skal ta saa kjempemange dager.... jeg har gledet meg saa lenge til aa faa vaere sammen med babyen miiiiin :)

Skrevet

Ja, jeg er ikke noen ekspert på området da, men jeg var ikke modnet en ting, jeg hadde modningsakupunktur en uke (2 ganger om dagen) før de satt meg i gang, men det var ikke modnet noe.

Jeg måtte få tulla ut siden jeg hadde svangerskapsforgiftning. Tror det er sånn noen trenger 1 pille, jeg trengte 2 piller.. og i værste fall 3 piller, hvis jeg husker riktig.

Ååååååhhhhhh!! Gleder meg sååååånnn!!

Skrevet

ok, men det er piller som brukes altsaa. jeg veit absolutt ingen ting om det. :)

Skrevet

Jeg fikk stikkpiller... vet ikke om det finnes andre ting og??

Lykke til :)

Skrevet
:) ok. dro du hjem i mellomtiden eller maatte du vaere paa sykehuset? kanskje lurt aa ta med sakene sine i tilfelle det gaar fort.
Skrevet

hei(er ikke det samme med meg da for jeg fødde i uke 19, men erfaringa er der!) vannet gikk hos meg men det skjedde ikke noe mere. overhode ikke moden, fikk da piller i skjeden tror det var 2 eller 3 jeg fikk. tok da 3 timer så begynte riene og kl:21.05 var han ute! men aller er ikke like så det kan ta lengere tid eller kortere tid! men ta med sakene dine du, hvis du ikke bor i nærheten av sykehuset da!

Skrevet

jeg bor ganske langt unna...saa jeg tror nok det er lurt aa ta det med ja...saann i tilfelle! er jo lov aa haape at det ikke skal ta saa fryktelig lang tid da. :) tusen takk alle som svarte. kjennes saa mye bedre aa gjoere det naar man har hoert andres erfaringer syns jeg. :)

Skrevet

Jeg ble igangsatt med dropp sist gang. Det tok ca.30 timer innen vi hadde lill jente i fanget..

Lykke til.

Skrevet

Da jeg ble satt i gang var det lite modning jeg fikk en stikk pille men ingen beskjed om å ligge en time så denne fungerte ikke. Deretter fikk jeg en til og det tok ikke lange tiden etter en time før riene var i gang, deretter tok det tolv timer før poden kom ut. Jeg måtte bli satt i gang da vannet var gått to dager før og ingenting mer skjedde.

Skrevet

hvordan er deres foedselserfaringer da? syns dere det var fryktelig eller gikk det greit med dere?

Skrevet

Hei!

Jeg var heller ikke moden, og ble satt i gang med gel. Fikk første "innsmurning" kl 10. Måtte ligge i ro i 1 t for at det ikke skulle renne ut. Skjedde lite. Fikk en en runde etter 5 timer. Da begynte svake rier å melde seg, med 8-10 min mellomrom. Fikk enda en ladning ca kl 19.00. Da ble riene sterkere og varte lengre, men fortsatt var det 5-6 min melom hver gang. Jeg lå med CTG, og ved vatskifte i 23 tiden kom det en ny jordmor som sjekka CTG'n. Da viste det seg at det var litt ujevn fosterlyd. Klokka 0.30 tok de vannet. Litt vondt, men ikke veldig. Men da starta riene for fullt. Med varighet på 1 minutt,med 1 minutts pause. Men jeg fikk ikke noe særlig åpning. Da klokka var 05.30 fikk jeg epidural, og det resulterte at jeg fikk et par cm åpning til, tilsammen 5 cm. Riene fortsatte som før, men lite skjedde. Det ble satt på elektroder på hodet til babyen mens han var i magen, og etterhvert ble de mer og me misfornøyd med fosterlyden. Det endte med hastekeisersnitt 09.20.

Ikke en veldig grei igangsetting, men alt gikk veldig bra. Følte meg godt ivaretatt hele veien, så det var helt greit, men slitsomt...Følte meg lit "snytt" etterpå, at det endte med KS, når jeg hadde strevdså lenge på forhånd.

Lykke til, da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...